A Hyundai Motor Co. vezérigazgatója, Jaehoon Chang bejelentette, hogy a Hyundai és a Genesis márkák számára az elektrifikáció áll a középpontban – írja az insideevs.com az igazgató Automotive News magazinnak adott interjúja alapján.
A cég tervei szerint 2030-ig összesen 13 új elektromos modellel jelennek meg a piacon, amelybe az idén megjelent Hyundai Ioniq 5, illetve a közeljövőben várható Ioniq 6 szedán, illetve Ioniq 7, három üléssoros nagy méretű SUV modellt is bele kell számolni.
A fenti három modell az e-GMP padlólemezre épül, azonban egy másik dedikáltan villanyautóknak készített platformon is dolgozik a koreai gyártó, amely valószínűleg kisebb elektromos modellek alapját adja majd.
A Hyundai és a Genesis márkák tisztán elektromos értékesítési célszáma 2022-re 220.000 autó, amely 57%-kal haladja meg a 2021-re tervezett 140.000 autót, így a 2020-as 90.000 példányhoz viszonyítva hasonló lesz az előrelépés. A közeljövőben is ilyen dinamikus növekedést tervez a Hyundai csoport, amely révén 2025-re 1 milliós, 2026-ra pedig 1,7 milliós értékesítéssel számolnak.
Az elektrifikáció érdekében több milliárd dolláros beruházásokat terveznek, többek között az Egyesült Államokban is megindul majd az elektromos modellek gyártása. A beruházás fedezetét részben az a költségcsökkentés biztosíthatja, melynek értelmében leállítják az új belső égésű motorok fejlesztésére irányuló beruházásokat, így a Genesis 2025-ben kezdi meg a hagyományos erőforrások fokozatos kivonását, hogy 2030-ban kizárólag akkus elektromos, illetve hidrogén tüzelőanyag-cellás modelleket kínáljanak 100% zéró emissziós palettájukon.