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
auto
2024. 04. 24. szerda

Megint mindjárt megvan Berlin engedélye, de megint perelnek

elektromos autó

Lassan már egy mexikói vagy brazil szappanopera producerei is azzal fordulnának az írókhoz, hogy srácok, ez így már sok, ezt a csavart már senki nem fogja elhinni.

De az élet továbbra is generál váratlan fordulatokat.

Papírok benyújtva, perek folyamatban

December 21-én írtunk róla, hogy a karácsony előtti utolsó héten széttárt karokkal nyilatkozott a német politika a Tesla berlini gyárának építése kapcsán. A több mint 800 lakossági beadvány és kifogás után még szükség volt további tanulmányokra, anyagokra, amelyeket az autógyártónak kellett volna benyújtania. Csakhogy ezek a dokumentumok nem érkeztek még meg, így idén nem tudják kiadni az engedélyt.

December 22-én a Reuters arról számolt be , hogy Brandenburg tartomány Környezetvédelmi Minisztériuma szerint a Tesla, illetve az illetékes hatóságok benyújtottak minden hiányzó dokumentumot.

Hogy ez már az engedélyek januári kiadását vetíti-e előre az azért még nem száz százalék. Mint a tagesspiegel.de beszámolt róla, a Nabu és a Grüne Liga nevű környezetvédelmi szervezetek a Frankfurti Közigazgatási Bíróságnál perlik a brandenburgi vízműveket. Az RBB regionális hírportál nyomozása szerint ugyanis a környezetvédők azt állítják, a helyi környezetvédelmi hatóság jogtalanul adott ki engedélyt egy évi 3,8 millió köbméteres szivattyúállomás létesítésére, amiből többek között a Tesla 1,4 millió köbméteres vízigénye is kielégíthető lenne. A bíróság januárban tárgyalja a keresetet. Ha a szervezetek nyernek, akkor az engedélyek esetleges kiadása ellenére sem tudja a Tesla megkezdeni a gyártást. Ami még nagyobb baj:  a vízmű szerint, ha a bíróság megvonja az állomás engedélyét, azzal a helyi kapacitásuk 30-40%-a esik ki, és azt mindenki meg fogja érezni.

A német közösségi médiában az RBB 24 helyi médiavállalat grafikája kering a hír hallatán, ez ugyanis jól szemléletei melyek a tartománya legnagyobb vízfogyasztói. Az első helyen egy barnaszén bányászattal foglalkozó LEAG nevű vállalat áll, amelynek évi 42 millió köbméterre van engedélye, de tavaly 114 milliót pumpált ki. Az elmúlt évek során a bányavállalat összesen 270 millió m3-rel használt el több vizet, mint amennyit vételezhetett volna. Ebből 192 évig üzemelhetne a Tesla gyára. A második helyen egy olajfinomító áll  20 millióval, a harmadik egy papírgyár 10 millióval, a negyedik pedig a BASF egyik vegyi üzeme, ami a Tesla igényének dupláját használja fel.

 

Idén már nem lesz ebből a gyárból semmi

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.