Tizenhét közlekedési projektjavaslattal fut neki Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz első közlekedési pályázati felhívás (CEF2) első körének. Számunkra a legfontosabb, hogy mintegy 70 helyszínen több mint kétszáz nagy teljesítményű nyilvános töltőpont épülhet ki.
A Magyar Közlöny december 28-án megjelent 243. számából azt is megtudhattuk, hogy az egyes cégek hány helyszínen, mennyi nagy teljesítményű töltőoszlop telepítését tervezik Magyarországon.
A MOL 20 helyszínen összesen 56 db 150 kW teljesítményű töltőoszlopot, valamint 2 helyszínen 2 darab 350 kW teljesítményű tehergépjármű töltésére alkalmas töltőberendezést telepítene.
Az E.ON szintén 20 helyszínen összesen 80 db szintén 150 kW teljesítményű oszlopot tervez. A MOL és az E.ON beruházása együtt nettó 1,97 milliárd forint támogatásból valamint több mint 2 milliárd forint saját tőkéből valósulhat meg.
A Shell 22 töltőállomáson telepítene ultragyors töltőket, helyszínenként minimum 2 db 150 kW teljesítményű töltőoszloppal és ehhez 600 kVA teljesítményű hálózatot építenek ki, melyre nettó 1,9 milliárd forint saját erőt fordítanak, illetve 477 millió forintos támogatást vesznek igénybe.
A Mobiliti és az e-Mobi a TEN-T törzshálózat magyarországi szakaszán az M0-s, az M1-es, az M3-as, az M5-ös és az M7-es autópálya szakaszokon 10 helyszínen telepít ultragyors elektromos töltőket. A projekt úgy járul hozzá az AFID előírásainak 2025-ig történő teljesítéséhez, hogy a hazai TEN-T úthálózaton 10 helyszínen 4 db 150 kW-os töltőállomást telepítenek. A beruházásban a saját tőke nettó 746 millió forint, a támogatás pedig 540 millió forint.
Címlapkép: MOL