Karácsony előtt jelent meg a hír arról, hogy a Hyundai összesen 2679 elektromos Ioniq modellt hív vissza, mivel bizonyos feltételek teljesülése esetén az autók a gyorsítópedál felengedésének ellenére gyorsításba kezdhetnek. A visszahívással érintett autókat 2016. január 21. és 2019. június 24. között gyártották és a 2017-2019-es modellévben értékesítettek. Komoly aggodalomra nincs ok, mivel az amerikai közlekedési hatóság (NHTSA) által kiadott információk szerint nem könnyű teljesíteni a feltételeket. Az autó csak akkor kezdhet magától gyorsulni, ha az autót úgy kapcsolják biztonsági (fail-safe) üzemmódba, hogy közben többször lenyomják a gyorsítópedált, majd hosszan padlóig lenyomják a pedált, végül hirtelen felengedik. Ilyenkor egyes autók elindulnak és óvatos gyorsításba kezdenek. A kormányzás és a fékrendszer természetesen működőképes marad, így a járművezető meg tudja állítani az autót. A Hyundai már 2021 júniusától ismeri a problémát, így ki is vizsgálták azt. Arra a következtetésre jutottak, hogy a gyorsulást egy hibás földelés miatt bekövetkező elektromos zaj eredményezi, amely kommunikációs hibát okoz a jármű CAN-bus hálózatán. Olvasónktól kapott információk szerint Magyarországon forgalomban lévő autókat is érint a 11D138 kóddal jelölt visszahívás. A problémát a márkaszervizekben javítják, amelynek során egy villanymotor testkábelt építenek be az autóba. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!