Az amerikai közúti közlekedésért felelős NHTSA tájékoztatása szerint a Tesla a minap két potenciális hibáról tett bejelentést, amely miatt több százezer autót hív vissza önként
Az egyik a Model S-t, a másik a Model 3-at érinti.
Model 3
A dokumentumok szerint a Tesla illetékesei 2021 júniusában figyeltek fel arra, hogy potenciális hibaforrás lehet az autó hátsó kamerájának koax kábele. Ez az otthon a televízió és a fali csatlakozó közötti fehér kábelhez hasonló alkatrész továbbítja a kamera jelét a központi képernyőre. A mérnökök azt találták, hogy a hátsó csomagtér fedelének használata, nyitása-zárása során a vezeték belsejében futó rézdrót eltörhet, így a kapcsolat megszakad.
A probléma minden 2017. július 15. – 2020. szeptember 30. között gyártott autót érinthet, így potenciálisan 356 ezer autóról beszélünk. Számításaik szerint potenciálisan a járművek 1%-ánál van szükség a kábel cseréjére – visszamenőleg kicsit kevesebb mint 3000 bejegyzést találtak a szerviznaplókban, amiket ez a probléma okozhatott. A 2021-es modellévtől már más kábelköteget használtak, így ezek az autók nem érintettek.
Model S
A Model S hibája már komolyabb, bár eddig balesetről nem érkezett hír a gyártóhoz ennek kapcsán.
Az előírásoknak megfelelően a Model S első csomagtartójának fedele két független zárral van reteszelve. A cég mérnökei 2021 elején kezdtek nyomozni egy Model S ügyében, amelynek menet közben kinyílt az első csomagtartó fedele, és azt találták, hogy egyes példányoknál a másodlagos zár túlzottan hátra lett beszerelve, így amikor az reteszel, a mechanika nem megy bele a megfelelő nyílásba. A hiba az elsődleges zárat nem érinti.
A felfedezett probléma okán minden 2014. szeptember 16. – 2021. december 23. között gyártott autót visszahívnak. A szerviznaplókban eddig visszamenőleg 7 hasonló esetet találtak, de az elemzéseik szerint a gyártási hiba a visszahívott 119 ezer autó 14%-át érinteni fogja.
Arról egyelőre nincs információ, hogy európai példányok is érintettek-e, de valószínűtlen, hogy kimaradnánk az akcióból. A Tesla az autók tulajdonosait levélben fogja értesíteni, ami után ők a telefonos applikációban tudnak szervizidőpontot foglalni az ingyenes vizsgálatra és javításra.