Szépen lassan érkeznek a különböző autómárkák 2021-es eladási számai. A GM-nél nem valószínű, hogy túlzottan ünnepelnek, főleg a negyedik negyedév siralmas számai láttán.
Visszalépés
A General Motors márkái, így a Buick, a Cadillac, a Chevrolet és a GMC összesen 2.218.228 autót adtak el az Egyesült Államokban 2021-ben, ami 13%-os visszaesést jelent 2020-hoz képest – fontos, hogy ez nem a globális, hanem csak az amerikai adat. Hogy a teljes világpiacon hogyan alakultak a számok, azt majd február elsején, a negyedéves jelentésből tudjuk meg.
Annyi azért most is látszik, hogy 2021 utolsó negyedéve komoly visszaesést jelentett a cégnek, mivel 43%-kal csökkentek az eladások az előző év azonos időszakához képest.
Ami a mi olvasóinkat jobban érdekelheti, az valószínűleg a cégcsoport elektromos autóinak számai, itt azonban párszor el kellett olvasnunk az adatokat, hogy meggyőződjünk róla, jól látjuk a számokat:
2021 negyedik negyedévében az egész vállalat mindössze 26 darab elektromos autót – 25 Boltot és 1 darab Hummert – adott el.
Természetesen az adat csak részben meglepő, hiszen tudjuk, hogy szeptember óta állnak a Bolt / Bolt EUV gyártósorai, mivel a vállalat teljes egészében a típus globális visszahívására és teljes akkucseréjére koncentrál. Éves szinten egyébként 20%-os növekedést tudott felmutatni a Bolt modellpáros, ugyanis a 2020-as közel 21 ezer helyett 25 ezer talált gazdára belőle. A modell azért így sem mondható túlzottan sikeresnek, hiszen azt 2017-ben nyíltan a Tesla Model 3 ellen, annak gyártását megelőzve dobták piacba, azonban évente mindössze 16-25 ezer fogy belőle, míg a riválisból a mai napig 140-150 ezer megy el a hazai piacán.
Ami viszont érdekes, az a Hummer EV eladási száma – így egyes számban az az 1 darab. A típus kiszállításai december közepén, tapsoló munkások és PR nyilatkozat és YouTube videó közepette indultak, de ezek szerint csak egyetlen egyet sikerült átadni belőle.