A Maserati tegnap bejelentette, hogy a 2023-ban induló kilencedik szezonnal csatlakozik az ABB FIA Formula E bajnoksághoz. A cég az első olasz autógyártóként teszi próbára magát az elektromos versenysorozatban, amelyben akkor már a mostaninál könnyebb, fejlettebb technológiájú, harmadik generációs (Gen3) együléses versenyautókkal állnak rajthoz a pilóták. A Formula E-be való belépés teljesen érthető a sportautóiról ismert márka részéről, hiszen a bajnokság egy kiváló lehetőség, hogy a hamarosan piacra kerülő elektromos autóit népszerűsítse, és az utcai modelljeibe szerelt magas teljesítményű hajtásláncok fejlesztését támogassa. A márka egyelőre nem kínál villanyautót, de a Maserati Grecale, GranTurismo és GranCabrio, az MC20, valamint minden új modell megjelenik tisztán elektromos meghajtással. Maserati 250F Juan Manuel Fangio 1957 A Formula E bajnokság egyébként a legelső motorsport program lesz a Maserati számára 2010 óta, amikor is az MC12 sportautó pályafutása véget ért a FIA GT kupában. Együléses versenyautók párharcában utoljára 1958-ban lehetett látni a pályán az olasz márka autóját. A Formula E következő, nyolcadik évadjának legelső futamára január 28-án kerül sor. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!