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
auto
2024. 04. 20. szombat

Az ORA Cat európai megjelenését óriási érdeklődés övezi, ami annak köszönhető, hogy a kínai Great Wall Motors autógyártó vállalatcsoporthoz tartozó márka elektromos kisautója kimondottan európai stílusjegyekkel, és sokak számára megfelelő műszaki jellemzőkkel érkezik. A 4235 mm hosszú, 1825 mm széles, és 1596 mm magas, elsősorban városi, elővárosi utakra tervezett járművet a hivatalos adatok szerint a hosszabb utazásoktól sem kell félteni, hiszen a kisebbik (47,8 kWh-s, LFP kémiás) akkuval körülbelül 400 kilométert, a nagyobb (62,4 kWh-s NMC kémiás) akkucsomaggal 500 kilométert is elmegy egy töltéssel a Kínában használatos NEDC szerint. Bjørn Nyland, a villanyautós körökben ismert norvég vlogger letesztelte, tényleg tudja-e ezt a hatótávot az autó.

Bjørn 96%-os töltöttséggel indult útnak Thaiföldön, 19-22 °C-os külső hőmérséklet mellett. Nem merítette le teljesen az aksit, 6% maradék energiával hajtott be egy töltőállomásra, így végül összesen körülbelül 372 kilométert vezetett (hozzáteszi azonban, hogy az autó nagyjából 1,8%-kal kevesebbet számolt, így inkább 378 km környékén alakult az út hossza). A kapott eredményeket extrapolálva arra jutott, hogy teljesen teletöltött akkumulátorral közel 420 kilométert tehetett volna meg adott körülmények között. Ha a tesztet nappal csinálta volna, és szükség lett volna légkondira, akkor már inkább 400 km lett volna a valós hatótáv.

Az ORA Cat egyébként tavaly szeptemberben Európában is bemutatkozott, s akkor a gyártó azt mondta, hogy a nálunk használatos WLTP mérési ciklus szerint körülbelül 400 kilométer a nagyobb akkumulátoros változat hatótávolsága.

Emlékeznek erre a jópofa kínai villanyautóra? Itt van Európában

A vállalat honlapja szerint a modell Európa egyes piacain már 2022 elején megjelenik, de végleges specifikációkat és árlistát egyelőre nem jelentett be. Kínában legolcsóbban átszámítva körülbelül 5 millió forintért lehet hazavinni az autót a kisebb akkucsomaggal, a nagyobb akkumulátoros verzióért pedig legkevesebb 6,5 millió forintnyi jüant kell kifizetni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.