A FIA ETCR kiegészítő versenysorozataként indul el az idei évben az úgynevezett ERA (Electric Racing Academy) elektromosautó-bajnokság, amely egy belépő szintű versenyszériaként szolgál a fiatal versenyző-, és mérnöktehetségek új generációja számára. Az ETCR túraautó-bajnoksággal ellentétben itt együléses versenyautók csapnak össze, így ez a világ legelső, kifejezetten fiatalok számára indított teljesen elektromos meghajtású formula versenyszéria.
A bajnokságban összesen 10 ERA pilóta vesz részt, akik ugyanolyan Mitsu-Bachi F110e típusú együléses pályagép volánja mögött próbálnak meg ellenfeleik fölé kerekedni. A japán Dome F110 Forma-1-es autó átalakításából született versenyautó teljesítménye 130 kW, végsebessége körülbelül 210 km/h, az akkumulátor kapacitása pedig 24 kWh.
Az ERA futamok követik az ETCR futamok időpontjait és helyszíneit. Az első évad egy bemutatóval indul, amire az ETCR következő szezonjának nyitóeseményén kerül sor május 6-8. között a franciaországi Pau Ville-ben. Az első két éles futamnak Törökország ad otthont, majd pedig június 10-én a Hungaroringre érkezik a sorozat. A harmadik esemény Spanyolországban lesz június 17-19. között, majd Belgiumban és Olaszországban is rajthoz állnak a fiatalok. Minden esemény szabadedzéssel kezdődik, amit a két kvalifikáció követ, végül pedig két sprintfutam. Így összesen 10 futamból áll össze az évad, az ETCR záróeseményén, a koreai hétvégén október elején már nem indul el az ERA.
A hivatalos közlemény szerint a versenyesemények összefoglalóit a futamok után keddenként az Eurosport csatornáin lehet majd visszanézni, de az élő közvetítéssel kapcsolatos részleteket majd a közeljövőben jelenti be az ERA.