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
auto
2024. 04. 20. szombat

Érdekes hírrel szolgált a német Edison című villanyautós oldal – forrásaik pedig részben a VW kereskedői, részben pedig a konszern egy regionális szóvivője. Úgy néz ki 2022-re betelt az ID.3 gyártási kapacitása és hamarosan hasonló sorsra juthat az ID.4 is.

Úgy tudni, az ID.3 két külön ráncfelvarrást is kap.

Nincs több

A német lap emlékeztet, hogy egy ideje már nem lehet rendelni az országban a típus legolcsóbb, kis akkus változatát, mivel a chiphiány miatt a vállalat a drágább, magasabb haszonkulccsal operáló változatokat részesíti előnyben. A magyar kínálatban is hasonló a helyzet, hiszen egy ideje már csak 1-1 változat szerepel a listán a két ID modellből. Nálunk az ID.3-ból az 58 kWh-s, az ID.4-ből pedig a 77 kWh-s Pro Performance változat rendelhető. Érdekesség, hogy a magyar piacon már az ID.3 legdrágább, nagy akkus Pro S kiadása sem érhető el.

Visszatérve Németországra, az igazán meglepő hír az az, hogy a lap szerint már gyakorlatilag nem lehet új ID.3-at rendelni. A hivatalos rendelési oldalt még nem zárták le, de minimum 9 hónapot kell várni az autókra, azonban olyan változat is van amire egy éven túli a sorban állás. A lap által megkeresett kereskedések közül van amelyik csak várólistára írja fel az új érdeklődők neveit, de van olyan is, amelyik már egyáltalán nem vesz fel új rendelést.

A VW köreiből úgy tudják, hogy a 2022-re tervezett gyártási keret elfogyott. Zwickauban jelenleg napi 1200 autó készül az ID.3/ID.4/Seat Cupra Born/Audi Q4 e-tron közös gyártósorán, amivel elérték az elméleti kapacitás felső határát. A gyártási plafont igyekeznek egyébként 1400 darabig feltornászni.

Ez egyben azt is jelenti a kereskedések szerint, hogy az ID.4-re is hasonló sors vár és bármikor beüthet a rendelés stop az SUV változatra. A konszern egyébként tervezi a modellcsalád wolfsburgi gyártását is, de ez csak 2023 őszétől indulhat meg.

Frissítés

Az ID.3 kapcsán egyébként úgy tudják, hogy két látványos frissítés is érkezik a típushoz.

Elsőnek még idén ősszel javulhat az anyaghasználat, az autó belsőjének minőségérzete. Sok kritika érte az ID.3-at, hogy árához képest olcsó műanyagokkal van tele, és ezen változtatni fog a VW. Pár hónappal később azonban jön egy újabb facelift, változik ugyanis majd a típus külső megjelenése is, hogy még vonzóbb legyen.

Az ID.3 jelenlegi változatának anyaghasználata nem aratott maradéktalanul sikert.

A közelgő frissítések is járhatnak átmeneti gyártásleállással, de van még egy bizonytalansági tényező is. A német villanyautós támogatás 2022 végéig van életben, és még nem tudni, hogy mik lesznek jövőre a feltételek. A német oldal szerint szó van róla, hogy esetleg a plug-in hibridek teljesen kikerülnek a programból, de az is lehet, hogy holland mintára 45 ezer eurós felsőértékhatárt vezetnek be. Ezzel pedig az ID család egyes tagjainak bizonyos konfigurációi kieshetnek a támogatási körből.

A fentiek okán a VW úgy döntött, hogy visszahozza a kínálatba a jó öreg e-Up!-ot, mivel jelenleg nem tud az alsóbb árkategóriában ID modellt kínálni. Így február közepétől újra rendelhető lesz a típus 26.500 eurós csúcsfelszereltségű változata, 15 colos könnyűfém kerekekkel, széria CCS csatlakozóval és a már megszokott 32,2 kWh-s akkuval. Erről itt irtunk bővebben:

Visszatér a Volkswagen e-UP

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.