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
auto
2024. 04. 19. péntek

Még idén véget ér a BMW i3 gyártása

elektromos autó

A BMW legelső tisztán elektromos modelljének kivezetését már évekkel ezelőtt bejelentették, ám végül a modell pályafutásának meghosszabbítása mellett döntöttek. Sőt, 2019-ben olyan nyilatkozatot is hallhattunk, miszerint az i3 egy ikon, aminek eladásai évről évre növekednek, ezért akár 2024-ig is a kínálat része maradhat. Most viszont úgy tűnik, mégsem vár olyan sokáig a BMW, és lezárja végre a városi kisautó haláltusáját.

A brit Autocar magazin a BMW szóvivőjével folytatott interjúra hivatkozva írta meg, hogy idén júliusban kigurulnak a legutolsó BMW i3-asok a lipcsei létesítményből, felszabadítva a helyet ahhoz az átszervezéshez, aminek eredményeképp 2022 második felében elindulhat a harmadik generációs Mini Countryman sorozatgyártása, tisztán elektromos meghajtással is. Az i3 2021 októberében lépte át a 200.000 legyártott darab mérföldkövét, s a vezetőség úgy számol, hogy a termelés végére meglehet a 250.000 darab is.

Kétszázezer darabnál jár a BMW első villanyautója

A BMW szóvivője a kínálat bővülésével indokolta az i3 kivezetését: „Az idei év végére a BMW Csoportnak 6 villanyautója lesz a piacon, ami 2023-ban 13-ra nő. Azok a vásárlók, akik a városi környezetre szabott, kompakt, de az aktív életmódnak megfelelően tágas tisztán elektromos modellt keresnek, megtalálják a Mini Electric, vagy a közelgő BMW iX1-ben. Ezek az autók még több embert vonzanak majd az elektromos autózáshoz.

Az i3 nem közvetlen utódja tehát a vadonatúj iX1 crossover lesz, amelyről néhány nem túl informatív lesifotón kívül egyelőre semmilyen információnk sincs. A britek azonban úgy tudják, hogy az ötszemélyes villanyautó termelésének az eredeti tervek szerint a Debrecen mellett épülő új BMW-gyár adott volna otthont az idei évtől, ám mivel a munkálatok a világjárvány miatt megcsúsztak, az iX1 végül a regensburgi létesítményben készül majd. Legalábbis 2024-ig – hivatkozik a forrásaira az Autocar – ami után vélhetően átkerül Debrecenbe, ha addig elkészül a zöldmezős beruházás. Az iX1 a BMW FAAR padlólemezére épül, így az i3 kifutásával a DriveLife platform gyártása is véget ér.

Aki prémium villanyautóval járná a várost, az a Mini új villanyautójával is betöltheti az i3 után keletkező űrt. Ez 2023 elején jelenik meg, és a BMW, valamint a kínai Great Wall Motors Spotlight Automotive elnevezésű közös vállalkozása fogja gyártani.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.