PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Rekordkevés töltéssel tettek meg 4500 kilométert

2834,5 mérföldet, azaz körülbelül 4562 kilométert tett meg Los Angeles és New York City között egy Porsche Taycan mindössze körülbelül két és fél óra töltéssel, s ezzel egy újabb bejegyzést szerzett magának a Guinness Rekordok Könyvében: a sportautómárka első elektromos autójáé a legrövidebb töltési idő, amire szükség volt az Egyesült Államok két partvidéke közötti úton villanyautóval utazva.

A volán mögött Wayne Gerdes ült, akinek a nevéhez már számos rekord kapcsolódik a szuperhatékony vezetés területén, ő volt például az egyik sofőrje annak a második generációs Toyota Mirainak, amivel egyetlen feltöltéssel 1359 kilométert tettek meg.

Hatótávrekordot döntöttek a Toyota hidrogénautójával

Wayne a teljes utat előre megtervezte a Plug Share és az Electrify America applikációkkal, minden töltési szünet adatait pontosan rögzítette, illetve a transzamerikai út minden másodpercét videóra vette, ezek alapján hitelesítették a döntőbírók a rekordot.

A bruttó 93,4 kilowattórás akkumulátorral felszerelt Taycan Performance Battery Plus típusú elektromos autónak összesen 2 óra 26 perc és 48 másodperc töltésre volt szüksége a 4562 kilométeres távolság leküzdéséhez, ami egy hatalmas fejlődés a korábbi rekordhoz képest: tavaly november óta a csúcstartó a Kia EV6 volt 7 óra 10 perccel és 1 másodperccel. A dél-koreaiak villanyautója egy Teslától vette el a címet, aminek 12 órára, 48 percre, és 19 másodperce volt szüksége a töltőkön.

Ugyan a Porsche sajtóközleménye erre nem tér ki, de Wayne részletes beszámolójából kiderül, hogy a pilóta összesen 18 alkalommal állt meg tölteni. Az Electrify America 350 kW teljesítményű berendezésein volt olyan töltés, amikor mindössze 22 perc alatt 6 százalékról 82 százalékra nőtt az akkumulátor töltöttsége. A töltés teljes költsége 76,82 dollár, átszámítva körülbelül 25 ezer forint volt. Az út öt napot vett igénybe, azaz Wayne egyáltalán nem sietett, inkább az energiahatékonyságra helyezte a hangsúlyt, így volt lehetséges ez a kiemelkedő teljesítmény.

A Porschénél valószínűleg már a Guinness-felügyelő meghívásával indul minden ilyen PR-mutatvány megtervezése, hiszen akárhányszor megmozdul valamelyik elektromos autó, annak világrekord a vége. A Taycannal gyorsultak már zárt csarnokban, drifteltek vele, amíg bírta az autó aksija és a sofőr idegei, legutóbb pedig a Taycan Cross Turismót vitték le egy bányába, hogy aztán onnan egy hegy tetejére felmászva a legnagyobb szintkülönbséget leküzdő elektromos autóként emlegessék az újságírók.

Videó: így húzott be újabb világrekordot a Porsche villanyautója

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.