2834,5 mérföldet, azaz körülbelül 4562 kilométert tett meg Los Angeles és New York City között egy Porsche Taycan mindössze körülbelül két és fél óra töltéssel, s ezzel egy újabb bejegyzést szerzett magának a Guinness Rekordok Könyvében: a sportautómárka első elektromos autójáé a legrövidebb töltési idő, amire szükség volt az Egyesült Államok két partvidéke közötti úton villanyautóval utazva.
A volán mögött Wayne Gerdes ült, akinek a nevéhez már számos rekord kapcsolódik a szuperhatékony vezetés területén, ő volt például az egyik sofőrje annak a második generációs Toyota Mirainak, amivel egyetlen feltöltéssel 1359 kilométert tettek meg.
Wayne a teljes utat előre megtervezte a Plug Share és az Electrify America applikációkkal, minden töltési szünet adatait pontosan rögzítette, illetve a transzamerikai út minden másodpercét videóra vette, ezek alapján hitelesítették a döntőbírók a rekordot.
A bruttó 93,4 kilowattórás akkumulátorral felszerelt Taycan Performance Battery Plus típusú elektromos autónak összesen 2 óra 26 perc és 48 másodperc töltésre volt szüksége a 4562 kilométeres távolság leküzdéséhez, ami egy hatalmas fejlődés a korábbi rekordhoz képest: tavaly november óta a csúcstartó a Kia EV6 volt 7 óra 10 perccel és 1 másodperccel. A dél-koreaiak villanyautója egy Teslától vette el a címet, aminek 12 órára, 48 percre, és 19 másodperce volt szüksége a töltőkön.
Ugyan a Porsche sajtóközleménye erre nem tér ki, de Wayne részletes beszámolójából kiderül, hogy a pilóta összesen 18 alkalommal állt meg tölteni. Az Electrify America 350 kW teljesítményű berendezésein volt olyan töltés, amikor mindössze 22 perc alatt 6 százalékról 82 százalékra nőtt az akkumulátor töltöttsége. A töltés teljes költsége 76,82 dollár, átszámítva körülbelül 25 ezer forint volt. Az út öt napot vett igénybe, azaz Wayne egyáltalán nem sietett, inkább az energiahatékonyságra helyezte a hangsúlyt, így volt lehetséges ez a kiemelkedő teljesítmény.
A Porschénél valószínűleg már a Guinness-felügyelő meghívásával indul minden ilyen PR-mutatvány megtervezése, hiszen akárhányszor megmozdul valamelyik elektromos autó, annak világrekord a vége. A Taycannal gyorsultak már zárt csarnokban, drifteltek vele, amíg bírta az autó aksija és a sofőr idegei, legutóbb pedig a Taycan Cross Turismót vitték le egy bányába, hogy aztán onnan egy hegy tetejére felmászva a legnagyobb szintkülönbséget leküzdő elektromos autóként emlegessék az újságírók.
Videó: így húzott be újabb világrekordot a Porsche villanyautója