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
auto
2024. 03. 29. péntek

Sajtóértesülések szerint új fogyasztásmérési eljárás bevezetésére készül az Európai Unió a plug-in hibrid meghajtású járművek számára, válaszul azon kritikákra, melyek szerint a konnektorról is tölthető hibridek valós szén-dioxid-kibocsátása sokszorosa lehet a jelenlegi mérési módszerrel kapott értéknek. A Reutersnek nyilatkozó, nevük elhallgatását kérő források szerint az új tesztciklus valós fogyasztási alapokra épül majd, amelyet az autókba tavaly óta kötelezően beszerelendő OBFCM (On-Board Fuel Consumption Monitoring) fogyasztásmérő programokon keresztül gyűjtenek. Szakértők szerint így pontosabban megállapítható lesz, hogy a valóságban mennyire is támaszkodnak a plug-in hibridek a belsőégésű motorjukra a villanymotor mellett.

Borzasztóan szennyeznek a plugin-hibridek

Az Európai Bizottság egyik tisztviselője megerősítette, hogy a jelenleg használatos Worldwide Light Vehicles Testing Procedure (WLTP) mérés fogyasztásmérőkkel gyűjtött valós adatokkal való kiegészítése folyamatban van, de további részleteket nem árulhat el. A források azonban úgy tudják, hogy az új mérési ciklus bevezetésére legalább 2025-ig várni kell, ami jó hír azon autógyártók számára, melyek a hibridekre támaszkodnak az EU CO2-kibocsátási limitjének teljesítéséhez.

Február 9-én szerdán az Európai Bizottság iparági szereplőkkel, nemzeti kormányokkal, és fogyasztói szervezetekkel egyeztet ez ügyben, döntés pedig valamikor még idén várható.

Az Európai Unióra egyre nagyobb nyomás nehezedik a környezetvédő szervezetek részéről a plug-in hibridek „rejtett” szennyezése elleni szigorúbb fellépést sürgetve. Az ICCT 2020. szeptemberi kutatása például rávilágított, hogy a PHEV-ek CO2-kibocsátása a hivatalosnál négyszer magasabb lehet, míg röviddel azután a Transport & Environment elemzése sokkal durvább különbségekre világított rá. A plug-in hibridek magasabb valós szennyezése egyébként nem csak abból adódhat, hogy a tulajdonos nem tölti fel az akkumulátort, hanem a belsőégésű motor gyakran a felhasználó döntését felülírva is működésbe léphet. Tavalyi hírek szerint a hibridekkel szembeni szigorítás része az is, hogy 2025-től a konnektoros hibridek gyártását már nem lehet fenntarthatósági beruházásként elkönyvelni az EU-ban.

Máris üldözik a plug-in hibrideket Európában

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.