PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Hivatalos: nagyobb akkut és kamerás tükröket kap az Ioniq 5

elektromos autó

A Hyundai sajtóközleménye megerősíti azt a korábbi pletykát, hogy a Hyundai Ioniq 5 hamarosan nagyobb akkumulátorral lesz kapható, mint a forgalmazás első évében. A modellfrissítés elhozza a Koreában már elérhető digitális tükröket, valamint a gyorsabb töltés érdekében az akkumulátor menet közbeni előkondicionálási lehetőségét.

Az Ioniq 5 Európában is megkapja a 77,4 kWh-s kapacitású akkumulátort az eddigi 72,6 kWh-s helyett. A Kia EV6 testvérmodell a kezdetektől a nagyobb akkuval került piacra, az Egyesült Államokba pedig az Ioniq 5 is nagyobb akkuval érkezett meg, igaz az amerikai piacra később vezették be az Ioniq 5 modellt. A kisebb, 58 kWh-s akkumulátor továbbra is piacon marad. Az 58 kWh -s akkumulátor 24 modult és 288 cellát tartalmaz, az eddigi nagyobb akku, a 72,6 kWh-s, 30 modulból és 360 cellából áll, míg az új 77,4 kWh-s akku csomag 32 modulban 384 cellából építkezik.

A második sor két szélén látszik a két extra modul helye a 72,6 kWh-s csomagban (Fotó: Power BASTRO / YouTube)

További fontos újdonság – amelyről szintén hallottunk már korábban – hogy a gyorsabb töltés érdekében az autó a töltőhöz közeledve előfűti majd az akkumulátort. Az akku előkondicionálás opcionálisan megrendelhető extra lesz, legalábbis az Egyesült Királyságban. Európa hűvösebb országaiban talán az alapfelszereltség része lesz az akku melegítés, hiszen hasonló különbségeket korábban is láttunk a márkánál egyéb típusoknál, például a klasszikus Ioniq vagy Kona esetén egyes országokban alapfelszereltség volt a hőszivattyús fűtés, míg másik régióban opcionálisan sem lehetett megrendelni.

Ioniq 5: viszlát hidegben lassuló töltés!

Az opcióval rendelkező modellekben a funkció automatikusan aktiválódik majd, amikor a jármű navigációs rendszerében megadnak egy töltési pontot. Az akku utazás közben történő előmelegítése optimális töltési feltételeket biztosít a töltőpont elérésekor, ezzel javítja a töltési teljesítményt meleg vagy hideg külső körülmények esetén.

A külső tükröket helyettesítő kamerák javítják az autó aerodinamikáját.

Az egy évvel a modell európai piaci bevezetését követően érkező modellfrissítés meghozza a kamerás, videó alapú digitális belső és külső tükröket is. A digitális belső tükör (DCM) kameráját az Ioniq 5 hátsó légterelője alá szerelik, hogy akadálytalan kilátást biztosítson hátrafelé akkor is, ha a csomagtartót plafonig pakolják, esetleg magas utasok ülnek a hátsó ülésen. Az Ioniq 5 számos kritikát kapott a hátsó ablaktörlő hiánya miatt, a kamera ezt a problémát is áthidalja. A digitális külső tükör (DSM) csökkenti az autó légellenállását és rossz látási viszonyok esetén is jobb tájékozódást biztosít a járművezetőnek, mint a hagyományos tükrök.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.