Összesen 19.808 darab példányt kell visszahívni a Stellantis autógyártó csoporthoz tartozó Chrysler Pacifica Hybrid minibuszából, miután a 2017-es és 2018-as modellévben gyártott járműveket tűzveszélyesnek ítélték meg. Egy belső vizsgálat eredménye szerint 12 tűzesetben volt érintett ez a két évjárat, minden esetben leparkolt állapotban voltak az autók, 8 közülük éppen töltött, amikor kigyulladt. Személyi sérülésről nem tud a Stellantis. Nagyságrendekkel tűzveszélyesebb a hagyományos autó, mint az elektromos A gyártó még vizsgálja a tűzesetek okait, de addig is arra kéri a tulajdonosokat, hogy ne töltsék autóikat, és ne parkoljanak más járművek, illetve épületek közelében. Az Amerikai Egyesült Államokban 16.741, Kanadában 2317, Észak-Amerikán kívül pedig 750 tulajdonosnak kell szervizbe vinnie plug-in hibridjét a visszahívás miatt. A Chrysler Pacifica Hybrid akkumulátorbeszállítója az LG Energy Solution, azaz ugyanaz a vállalat, amelynek hibás akkucellái derékba törték a Chevrolet Bolt EV és EUV tisztán elektromos autók pályafutását. Az LG közleményében azt írta, hogy nincs bizonyíték arra vonatkozóan, hogy a tűzesetek az akkumulátorhoz köthetők, így további kommenteket nem kíván tenni az ügyben. Orvosolták a tűzveszélyt okozó hibát az LG akkumulátoraiban A Chrysler konnektoros hibridjének egyébként nem ez az első visszahívása tűzveszély miatt: 2020-ban 27.634 példányt kellett visszahívni, miután a 12V-os akkumulátor érintkezéseinek rozsdásodása a kigyulladás veszélyét hordozta magában. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!