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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Megkezdődött a Škoda Enyaq Coupé IV sorozatgyártása a cseh autógyártó vállalat fő üzemében, Mladá Boleslavban, ahol naponta több mint 120 darabot szerelnek össze belőle a munkások a hagyományos meghajtású Octavia, a plug-in hibrid Octavia iV, valamint a szintén MEB-padlólemezes elektromos Enyaq iV mellett.

A 2019-es Vision iV tanulmány alapján megtervezett Enyaq Coupé iV január 31-én mutatkozott be Prágában egy online közvetített eseményen. A dedikált elektromos padlólemez nyújtotta tágas utasteret ez a modell sportos vonalakkal és dizájnelemekkel kombinálja: 570 literes csomagteret kínált, az alapfelszereltségéhez tartozó panoráma üvegtető pedig a legnagyobb a Škoda portfóliójában. Konfigurációtól függően akár 545 kilométeres hatótávolságra is képes, valamint ez az első elektromos Škoda, amely RS kivitelben is megjelenik. Eleinte csak ez a 220 kW teljesítményű, a WLTP szerint 499 km hatótávú, RS jelzésű változat rendelhető, a többi változat később jelenik meg a kínálatban.

Megérkezett az igazi szépségdíjas Škoda

A Next Level – Škoda Strategy 2030 részeként az autógyártó 2030-ra még legalább három, méretben és árban az Enyaq iV alatti, teljesen elektromos modellt dob piacra. A cél az, hogy a márka által értékesített teljesen elektromos modellek részesedését 2030-ra a piaci fejleményektől függően 50-70 százalékra növeljék az európai értékesítésben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.