A Volvo C40 Recharge névre keresztelt tisztán elektromos meghajtású modell – mely a márka első olyan villanyautója, melyből nincs belsőégésű motoros változat – tavaly nyár óta rendelhető közvetlenül a svéd autómárka honlapjáról, de egészen mostanáig egyetlen változat szerepelt a kínálatban: a duplamotoros típus, amelyben az összes maximális motorteljesítmény 300 kW, a csúcsnyomaték pedig 660 Nm. Ez a változat 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 180 km/h. A nettó 75 kWh-s akkucsomagból a WLTP vegyes ciklusa szerint 420 km-es hatótáv nyerhető ki. Magyarországon ezért az autóért legkevesebb 21.910.000 forintot kell fizetniük a vásárlóknak.
Volvo C40 Recharge premier: ebből már nincs belsőégésű változat
Ehhez csatlakozott most az egymotoros hajtásrendszerű változat elsőkerékhajtással, amelynek maximális motorteljesítménye 170 kW, nyomatéka pedig 330 Nm. A 0-100-as sprint ideje 7,4 másodpercre nő, a végsebesség viszont továbbra is 180 km/h-n van korlátozva. Az akkumulátor kapacitása ennél a típusnál 69 kWh, amely a WLTP vegyes ciklusa szerint 434 km utazáshoz elegendő. Az akku feltöltése legkevesebb 32 percet vesz igénybe 10%-ról 80%-os töltöttségig. Hazai indulóára 18.876.000 forint, azaz a duplamotoros, nagyobb akkus rendszer felára 2.414.000 forint.
Más változás is történt a Volvo elektromosautó-kínálatában: frissült az XC40 Recharge megjelenése. Apróbb módosításokról van szó csupán, a tervezők új első lökhárítókat rajzoltak az autónak, valamint keret nélküli hűtőrácspanelt szereltek fel, növelve az összhangot az XC40 Recharge és a C40 Recharge külseje között. A Thor Kalapácsát mintázó fényszórókat LED pixeles technológiával szerelték fel, valamint új bőrmentes kárpitozási opciók, és színek is bekerültek a konfigurációba.
A cég hozzáteszi, hogy a vásárlási folyamatot is optimalizálta az egyszerűbb testreszabhatóság és az átláthatóbb árstruktúra érdekében.