Tovább folytatódik a magyarországi Tesla Superchargerek bővítése, hamarosan Győrben is a nagyobb teljesítményű V3 töltőoszlopokat használhatják a teslások. Érdekesség azonban, hogy itt a V3 töltők nem a meglévő V2 oszlopok mellé, hanem helyettük épülnek meg.
Az előző év novemberében mi is beszámoltunk róla, hogy átlépte a harmincezret a világszerte használható Supercharger töltőoszlopok száma. A növekedés természetesen nem állt meg, amit szerencsére idehaza is tapasztalhatunk. A vidéki Auchan áruházak töltőállomásai sorra bővültek 8 állásosra, a korábban már előkészített V2 töltőoszlopok telepítésével. Fóton és Törökbálinton pedig V3 Superchargerekkel bővült 12 állásosra a töltőállomás.
A V3 töltőoszlopok legfontosabb előnye a 250 kW-os töltési csúcsteljesítmény. A régi teslások számára azonban fontos részlet, hogy ezeken a töltőoszlopokon már csak az Európában szabványos CCS csatlakozó található meg. Így a Model S és Model X típusok csak a CCS retrofit csomag megvásárlásával, az autó átalakítását követően, adapter használatával tudnak tölteni a V3 Superchargereken. Ez persze egyáltalán nem jelent problémát, amíg a meglévő V2 oszlopok mellé kerülnek a nagyobb teljesítményű, csak CCS csatlakozós töltők.
Működnek a szigetszentmiklósi Superchargerek, felkészül: Győr
Az újabb töltőállomásokra, így például Szigetszentmiklósra vagy Kassára már kizárólag V3 töltőoszlopokat telepítettek. Úgy tűnik Győr lesz az első olyan hazai Tesla töltőállomás, ahol a bővítéssel megszüntetik a V2-es oszlopokat.
Amikor február végén megkezdődtek a munkálatok, leszerelték a meglévő oszlopokat és raklapra szerelt mobil Superchargert helyeztek ki, hogy a bővítés idején is használható legyen a töltőállomás. Kőnig Zsolt olvasónk a helyszínen azt az információt kapta, hogy a V2-es oszlopokat már nem is fogják visszahelyezni, kizárólag V3 Superchargerek épülnek Győrben. A változás kellemetlenül érintheti azokat, akik megszokásból autóznak és nincs CCS adapterük, ezért érdemes mindig használni a a Tesla navigációját, amely figyelmeztet, ha ilyen töltőállomás esik útba.
A beton alapokból és az első új töltőből már látható a töltőoszlopok Győrben alkalmazott elhelyezése, amely talán előnyösebb lesz a nem Tesla modellek töltéséhez is a hálózat teljes megnyitása után. Sok Supercharger állomáson probléma ugyanis, hogy számos típus csak két helyet elfoglalva képes tölteni a rövid kábelek miatt.