Ma délután lerántotta a leplet vadonatúj, Grecale névre keresztelt sportterepjárójáról a Maserati, amely négy különböző hajtásrendszerrel is gyártásba fog menni. A piaci bevezetésekor a 300 lóerős lágy hibrid hajtású GT, a 330 lóerős, szintén lágy hibrid Modena, valamint az 530 lóerős, V6-os benzinmotorral szerelt Trofeo várja az ügyfelek rendeléseit, de egy éven belül csatlakozik a palettához a Grecale Folgore típusjelzéssel ellátott tisztán elektromos változat is. Maserati Grecale Folgore A villanyautó dizájnját csak néhány apró látványelem különbözteti meg a belsőégésű motoros testvéreiétől, például az egyedi mintázatú hűtőrács, valamint az aero felnik. A műszaki paraméterekről egyelőre nem sokat tudunk, de sajtóértesülések szerint 800 Nm forgatónyomaték és egy 105 kWh kapacitású, 400 V-os akkucsomag segíti majd a sportterepjáró mozgását. Az olasz luxusmárka a Grecale Folgore esetében egyelőre csupán külső fotókat tett közzé, de azt már láthatjuk, miként fest a benzines típus utastere. Maserati Grecale Trofeo A Grecale egyébként nem az első Maserati lesz 100%-ban elektromos hajtással az utakon, ezt a címet az új GranTurismo kapja meg, de erre a sportautóra is várniuk kell a vásárlóknak 2023-ig. Maserati GranTurismo Folgore A Maserati 2025-re minden modelljéhez piacra dob teljesen elektromos változatot, ami azt jelenti, hogy az MC20 szupersportautó, a Quattroporte sportszedán, valamint a Levante SUV is gyártásba megy a villanyautókat jelölő Folgore fémjelzéssel. A Stellantis vállalatcsoport részeként 2030-ra teljesen leállítja belsőégésű motoros járműveinek értékesítését a Maserati. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!