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
auto
2024. 04. 23. kedd

Ha eddig túl snassz lett volna a Teslád, most ráköltheted egy Dacia Spring árát

elektromos autó

Lehet lassan külön rovatot kellene indítanunk first world problems címszóval, mert időnként innen Kelet-Európából nézve igen érdekesnek tűnnek a fejlett világ problémái.

Ha nem elég a Plaid

A Tesla egyes modelljeinek legizmosabb változataival kapcsolatban gyakran merült fel az a kritika, hogy a fékjeik túl hamar felmelegszenek, ha versenypályára viszik őket. Egyrészt érthető, hogy egy a regeneratív fékezés előnyeit kihasználó elektromos autónál miért vannak a hagyományoshoz képest alultervezett fékek, hiszen normál használatban, de még akár egy hosszú hegyi lejtmenetben sincs rájuk akkora szükség, mint egy belsőégésű motoros járműnél. Másrészt viszont ha valaki egy 25 millió forintos Model 3 Performance-t, vagy ennek a duplájáért egy Model S Plaidet vesz, akkor valószínűsíthető, hogy versenypályára is kiviszi, ott pedig az utcai fék nem elég.

Az évek alatt egyébként már javult ebből a szempontból a Tesla, és változtattak a csúcsmodellek fékjein, de úgy néz ki, hogy a 140 ezer dolláros, itthon 50 millió forintos Model S Plaidnél még mindig van hová feljebb lépni. Így mostantól akinek a gyári fékteljesítmény nem elég, az nettó 20 ezer dollárért, azaz nagyjából 6,5 millió forintért megrendelheti a cég amerikai webshopjában a Carbon Ceramic, magyarul karbon-kerámia fékeket. Az árban természetesen már a márkaszerviz szerelési költsége is benne van.

A csomag tartalma kettő darab 410×40 milliméteres karbon-kerámia féktárcsa előre, ennek 410×32 milliméteres testvérei hátra, az ehhez passzoló 6 dugattyús, 1-1 darabból kovácsolt féknyeregpár előre és 4 dugattyús hátra, kettő a féknyergekre szerelt parkolófék, 8 nagy teljesítményű fékbetét, illetve egy magas hőmérsékleteket is toleráló fékfolyadék. A szett csak a gyári 21″-os Archanid kerékhez használható, így fér el.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.