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
auto
2024. 04. 16. kedd

Több hónapos szünet után hétfő óta ismét pörögnek a Chevrolet Bolt EV és EUV gyártósorai a General Motors Orion összeszerelőüzemében Michigan államban – jelentette be az amerikai vállalatcsoport szóvivője, aki hozzátette, hogy izgatottak, hogy ismét a piacon tudhatják ezeket az elektromos modelleket.

A General Motors tavaly augusztusban döntött az összes, több mint 141 ezer Bolt EV, és crossover testvére, az EUV visszahívása mellett, miután több tűzesetből is arra lehetett következtetni, hogy hibás akkumulátorcellák miatt töltés közben vagy után rövidzárlat jelentkezhet az akkuban, ami a jármű kigyulladásához vezethet. A The Detroit News információi szerint összesen 18 tűzesetet erősített meg az autógyártó, amely az akkubeszállító partnere, az LG Energy Solution gyártási hibájára vezethető vissza.

Eldőlt, ki fizeti a tűzveszélyes elektromos autók akkucseréjét

A General Motors akkumulátorcserét rendelt el valamennyi villanyautóra, aminek érdekében augusztus végén leállította az Orion Assembly létesítményben a termelést, hogy a beérkező, már megfelelően működő akkucsomagokkal az akkucserére váró ügyfeleket tudja előnyben részesíteni. Az autógyártás novemberben egy rövid időre újraindult, november 15. óta azonban egészen tegnapi végig álltak a gyártósorok. Az akkumulátorok cseréje tovább folytatódik az új járművek gyártásával párhuzamosan.

Leállt a GM egyetlen villanyautójának gyártása

A nagy kérdés igazából az, hogy meddig maradhat a Bolt EV és EUV a GM kínálatában, tekintve, hogy ezek az egyetlen elektromos autók, amelyek nem az Ultium padlólemezt és akkumulátorrendszert használják. A vállalat 2022 januárjában egy 4 milliárd dolláros beruházást jelentett be az Orion Assembly Plant felkészítésére az ultiumos villanyautók termelésére. 2024-től itt fogják gyártani a Chevrolet Silverado EV-t és az elektromos GMC Sierrát. A munkálatok már megkezdődtek, és a GM le is szögezte, hogy a Bolt EV és EUV gyártása az átalakítás időszaka alatt is folytatódni fog, hogy mi lesz azután, azt viszont egyelőre nem tudni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.