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
auto
2024. 04. 16. kedd

A Biden kabinet arról tanácskozott, hogyan érjék el az elnök célját a félmillió állomást számláló országos töltőhálózat kiépítése kapcsán.

Ehhez az összes érintett cég vezetőjét meghívták – most először Elon Muskot is.

Ismerős az elképzelés

A Biden kormányzat egyik választási ígérete és célja, hogy egy 500 ezer állomást számláló, könnyen használható töltőhálózat épüljön ki az Egyesült Államokban, ami segíti majd a villanyautók elterjedését. A most csütörtökön tartott megbeszélésen az elnök több magas rangú beosztottja vett részt, és hivatalos volt rá a GM, a Ford, a Stellantis, a Lucid, és a Nissan amerikai vezetője is. Mary Barra, Jim Farley, Carlos Tavares, Peter Rawlinson, valamint Jeremie Papin mellett azonban most meghívták Elon Muskot, a Tesla vezérigazgatóját is.

A tanácskozásról annyi szivárgott ki, jelenti a Reuters, hogy széleskörű egyetértés volt abban, hogy a töltőhálózatoknak és a villanyautóknak gyártótól és üzemeltetőtől függetlenül kompatibilisnek kell lenniük egymással, és a felhasználó szempontjából mindennek zökkenőmentesen és egyszerűen kell működnie.

Ha gonoszok lennénk, azt mondanánk, hogy Muskot most kivételesen azért hívták meg, mert nagyon megtetszett a kormányzatnak a Tesla töltőhálózata, ahol egyszerre sok, az esetek túlnyomó részében megbízhatóan működő, nagy teljesítményű töltő várja  az autósokat, akiknek nem kell appokkal, tokenekkel, vagy bankkártyákkal babrálniuk, csak bedugják a kocsijukat, töltenek, és kapnak egy automatikus terhelést a számlájukra. Valószínűsíthető, hogy ezt akarják lemásolni, általánossá tenni, vagy megnyitni más márkák előtt is.

Ez azonban kicsit nehezebben fog menni, mint Európában, ugyanis míg nálunk pár éve már a Tesla is CCS csatlakozóval szereli a kocsijait, és mára már a távolkeleti márkák is felhagytak a CHAdeMO-val, Amerikában ez komplikáltabb. AC-re a J1772-es Type 1 csatlakozót, míg DC-re elvileg a CCS 1-et használják (CCS 1 combo), de a forgalomba lévő villanyautók háromnegyede Tesla, és ezeket a mai napig a cég saját csatlakozójával szerelik.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.