A japán gyártók közül nem csak a Nissan, de a Honda is úgy döntött, hogy komolyan ráfordul a villanyautózásra.
Az évtized végére 10 Hondából 4 elektromos lehet.
Sok pénz, sok modell
A Honda a válság előtt még 5,3 millió autót adott el évente, azóta ez 4,4 millióra csökkent, de a darabszám visszaesésével nincs egyedül a második legnagyobb japán márka. A legyártott autók száma alapján még mindig hatodik a világon a vállalat, és az utolsó lezárt pénzügyi évében 5 milliárd dollár körüli nyereséget mutatott fel.
A cég természetesen szeretne hasonlóan sikeres lenni az elektromos korszakban is, ezért a mai napon azt jelentette be, hogy 2030-ig 30 villanyautó-típust fog bemutatni, és az évtized végére évente több mint 2 millió elektromos autót fog gyártani, ami az összeladások 40%-ának felel majd meg. A vállalat 2040-ig tervezi kivezetni a belsőégésű motorokat a kínálatból.
A vállalat vezérigazgatója, Toshihiro Mibe szerint a cég összesen 40 milliárd dollárt fog az elektrifikációra költeni – ehhez kapcsolódóan egyébként márciusban 2,75 milliárdnyi zöld-kötvényt adtak ki, amellyel a projekt mostani fázisát kívánják finanszírozni, és a jövőben is várható hasonló papírok kibocsátása. A Honda Kínában az e:N Series nevű modellcsaládon belül a következő 5 évben 10 villanyautóval készül, 2030 után pedig már csak villanyautókat mutat be az országban, és ezek egy része helyi gyártású is lesz.
A vállalat mind a Sony-val, mind a GM-mel együttműködik az elektrifikációs projekten, utóbbiaktól például még akkumulátort is vásárol, de 2024-re saját szilárdtest-akkumulátorral is készülnek – legalábbis a próbagyártás a cél. A cég a sorok között azt is elismerte, hogy jelenleg még nem profitábilis a villanyautó gyártása, de úgy érzik, ha növelni tudják a volument, akkor csökkenni fognak a költségek is.