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
auto
2024. 03. 29. péntek

Megújul a kínaiak Európában is forgalmazott sportterepjárója

A BYD Tang EV a kínai autógyártó vállalat legelső olyan személyautója, amelyet európai piacon is forgalmaznak. A tisztán elektromos meghajtású SUV első 100 darabja tavaly augusztusban érkezett meg Norvégiába, magával hozva a BYD Blade akkumulátort 86,4 kWh kapacitással és 400 kilométeres WLTP-szerinti hatótávolsággal. Most eljött az ideje a modell megújulásának.

A 2022-es modellévbe lépett Tang EV-ről április elején rántották le a leplet Kínában, felfedve egy látványos ráncfelvarrást, amitől az autó elvesztette korábbi, erősen hagyományos megjelenését, és egy sokkal villanyautósabb külsőt öltött magára. A városi terepjáró orráról eltűnt a hűtőrács, és felvette az úgynevezett Dragon Face dizájnt az éles, keskeny fényszórókkal és sportos lökhárítókkal.

Az utastér legnagyobb újdonsága, hogy immár hatszemélyesként is megvásárolható lesz az autó (ebben az esetben a második üléssorban két különálló ülést találunk), de a hétszemélyes kialakítás sem tűnik el a kínálatból. A műszerfal közepén egy 15,6 colos forgatható érintőkijelző jeleníti meg az infotainment rendszert.

Az autó hajtásrendszere sem maradt érintetlen, az akkumulátor kapacitását 108,8 kWh-ra növelték, amely a Kínában használatos CLTC szabvány szerint 730 kilométerre elegendő tele töltve. Arról egyelőre nincs információ, hogy ez az európai szabvány szerint mit jelent, de ennél némileg alacsonyabb értékre számíthatunk. Ez az egymotoros, 180 kW-os, nagy akkumulátoros változat hatótávja, de kínai sajtóértesülések szerint lesz egy 380 kW összteljesítményű duplamotoros verzió 635 km hatótávolsággal, és egy egymotoros, kis akkus változat 600 km körüli hatótávval.

Kínában májusban kezdik el kiszállítani az újdonságot 280-350 ezer jüan (15,3 és 19,1 millió forint) közötti ár ellenében, ami azt jelenti, hogy átszámítva nagyjából 2 millióval drágul a jármű. Azt egyelőre nem tudni, hogy Európába mikor érkezik az új változat, és maradnak-e ugyanezek a specifikációk.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAyLzIwMjQtMDItMDEtdm9sdGllLWV2LTEzMDB4NjAwLTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1ldi0xMzAweDYwMC00LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.