A HVG.hu híre szerint az Európai Unió Büntető Igazságügyi Együttműködési Ügynöksége (Eurojust) koordinációjával folyik a nyomozás három országban, hazánkon kívül így Németországban és Olaszországban is. Házkutatást tartottak a Suzuki esztergomi gyárában. A Suzuki is csalhatott A híradások szerint felmerült a gyanú, hogy a japán vállalat a dízeljárműveibe olyan eszközt épített, amely meghamisította a nitrogén-dioxidok szintjét, ha azok próbapadon, így például környezetvédelmi vizsgálaton futottak. Ennyibe fáj a Volkswagennek a dízelbotrány A vádak szerint az érintett motorok Olaszországban készültek, majd ezeket az esztergomi gyárban szerelték az autókba, állítólag több típusba is. Mivel a cég európai központja Németországban van, így ott is folyik a nyomozás, amelyet az érintett országokban az Eurojust koordinációjával a helyi szervek folytatnak – hazánkban ez a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányságot jelenti. Az eset megítélését valószínűleg súlyosbítja, hogy a frankfurti ügyészség szerint 2018-tól kezdve, azaz a VW dízelbotránya után három évvel szereltek ilyen – a Stellantis/FCA gyáraiból származó – motorokat az autókba. A kérdéses alkatrészt a Stellantis is vásárolta egy olasz beszállítótól. Mind a Stellantis, mint a Suzuki együttműködik a hatóságokkal. Vezéráldozat a dízelbotránybán: letartóztatták az Audi igazgatóját Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!