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
auto
2024. 04. 16. kedd

Még március legelején írtunk arról, hogy az orosz-ukrán háború miatt kialakult alkatrészhiány következtében a Škoda kénytelen volt leállítani elektromos szabadidő-autójának sorozatgyártását Mladá Boleslavbancsakúgy, mint számos más európai autógyártó, melyek szintén a Leoni Ukrajnában gyártott kábelkötegeit szerelik be termékeikbe. Tegnap, közel két hónap szünet után, újraindulhatott a csehek villanyautójának termelése.

Nem tudnak kinyitni a VW gyárai, leáll a BMW is

A vállalat közleménye szerint az alkatrészek beszállítása jelenleg rendben történik, de lehetetlen megjósolni, hogy ez meddig marad így, ezért egyelőre csak korlátozott kapacitáson indítják újra a gyártást, ami azt jelenti, hogy körülbelül heti 1000 Enyaq iV fog készülni. Ezt a következő két hónapban fokozatosan növelni fogják, hosszú távon pedig remélik, hogy fel tudják tornázni napi 370, azaz heti 2590 darabra az Enyaq iV és Enyaq Coupé iV modellek gyártását.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.