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
auto
2024. 04. 19. péntek

Ioniq 5, 1000 kilométer egy lendülettel, családdal. Fájni fog?

villanyautózás a gyakorlatban

Elektromos autós fórumokon, Facebook csoportokban szinte vérre menő viták mennek arról, hogy a gyakorlatban mekkora hátrányt jelent egy hosszabb utazás során az elektromos autó töltésének kényszere. Az egyik véglet, akik azt állítják, hogy csak 2 percre állnak meg 1000 kilométerenként megtankolni a dízelt, a villanyautós szekta azonban úgy véli, hogy sokkal többet kell megállni személyes szükségletek miatt, mint az autó töltése érdekében.

A villanyautós közösség egyik lelkes tagja, Margetán Zsombor már vizsgálta a témát nyáron, akkor három teljesen különböző (egy dízel, egy hibrid és egy elektromos) autóval tették meg majdnem ugyanazt az utat, és számoltak be a tapasztalataikról. Akkor kelet felé, Erdélybe mentek, amerre a nagyteljesítményű töltőhálózat még erősen foghíjas.

Benzines, hibrid vagy elektromos autóval gyorsabb utazni?

Most azonban Németország nyugati széléhez utaznak egy erre a tesztre kölcsönkapott nagy akkus Hyundai Ioniq 5-tel, amely képes is kihasználni az ezen a bő 1000 km-es úton egészen sűrűn elhelyezkedő villámgyors, többnyire 350 kW-os töltők hálózatát. A kísérletből kiderül, hogy mekkora a töltésekre fordítandó valós idő egy ilyen úton, elegendő-e egyáltalán csak a töltések idejére megállni két 5-7 év közötti kislánnyal a hátsó sorban, mennyi az úton töltött idő, mekkora fogyasztással tehető meg az út valós 130-cal haladva, ahol megengedett, és mindez különböző töltőhálózatok tarifáival milyen fajlagos és összköltséget jelent.

Kövessétek élő közvetítésünk holnap, azaz pénteken kora reggeltől itt a villanyautosok.hu oldalon. A cikket folyamatosan frissítjük majd az érkező töltési adatokkal, fotókkal, esetleges nem várt nehézségekkel, a család útja pedig végig követhető lesz a már jól bevált Glympse térkép segítségével.

A hazaútra hétfőn kerül sor, ekkor Zsombor egyedül fog hazafelé autózni, és megnézi, hogy ha a maximális sebességet 110-ben korlátozza, mennyivel hosszabb utazás és mennyivel kevesebb töltés szükséges ezen a távon.

Kövesd élőben 1000 kilométeres utunkat egy Hyundai Ioniq 5-tel

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.