Herbert Diess továbbra is azt mondja, nem lesz egyszerű, de ez a cél.
Mindenki első lesz
A VW Csoport vezérigazgatójának friss nyilatkozata hasonló ahhoz, amit a GM vezetője mondott pár napja. Mary Barra akkor azt nyilatkozta, hogy a General Motors az évtized közepére több elektromos autót fog értékesíteni Észak-Amerikában, mint bárki – és a bárkibe beletartozik a Tesla is, emelte ki.
A GM 2021-ben kevesebb, mint 30 ezer elektromos autót adott el Észak-Amerikában, a Tesla nagyjából 370 ezret.
Most Herbert Diess nyilatkozott hasonlót, amikor a The Financial Times Future of the Car (Az autó jövője) című konferenciáján a vállalat elektromos jövőjéről kérdezték. A VW vezetője szerint céljuk, hogy 2025-re a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójává váljanak.
Szoros meccs lesz, de nem adjuk fel. Meg kell, hogy mondjam, nem vártuk, hogy fő amerikai riválisunk ennyire gyors és felkészült lesz – tette hozzá Diess.
Az évtized közepe egyébként rendkívül fontos év lesz a VW életében, mivel 2026-ban jelenik majd meg a következő generációs elektromos autó, amelynek kódneve Trinity, azaz Szentháromság, illetve 2025 végén jár le a vezérigazgató kinevezése is. A VW jelenlegi belső szabályzata szerint egyébként Diess legfeljebb 68 éves koráig maradhatna a pozícióban, de ehhez is az igazgatótanács kétharmadának jóváhagyása kellene. Diess 2025-ben 66 éves lesz.
2022 első negyedévében a VW csoport valamivel kevesebb, mint 100 ezer, míg a Tesla 310 ezer elektromos autót szállított ki. A német konszern gyártási korlátokkal küzd, ahogy arról a minap beszámoltunk, az idei évre már el is fogyott az a rendelhető mennyiség, amit le tudnak gyártani.