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
auto
2024. 04. 19. péntek

Tisztán elektromos autómodellek tervezésére, fejlesztésére és gyártására szakosodott különálló márkaként hozza vissza a Volkswagen Csoport a Scout nevet, amely egykoron az International Harvester legendás divatdiktátor terepjáróját illette – erősítette meg a vállalatcsoport tegnap azokat a feltételezéseket, amelyekről már 2021-ben írtak a lapok. A németek még 2020-ban szerezték meg a jogot a Scout név felhasználásához, amikor az International Harvester utódjaként 1986-ban létrehozott Navistar International Corporation a Volkswagen Csoport leányvállalataként működő Traton Csoport részévé vált.

International Harvester Scout. Forrás: Wikipedia

A Scout márkát még az idén megalapítják az Amerikai Egyesült Államokban, gyártani viszont csak 2026-ban kezd el a vállalat. Kifejezetten off-road haszongépjárművekre és szabadidőautókra specializálódik, így az első két modell is egy pickup valamint egy terepre tervezett SUV lesz, amelyek amerikai földön amerikai vásárlóknak készülnek majd. Az első prototípust már a jövő évben láthatjuk. A közleményből az is kiderül, hogy a járművek egy új műszaki platformkoncepcióra épülnek majd.

Sajtóértesülések szerint a Volkswagen Csoport 100 millió dollárt fektet a cég megalapításába, és évi 250.000 villanyautót kíván értékesíteni a Scout márkán keresztül.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.