PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

A végén még az is kiderül, hogy hagyományos, nagy, régi gyártó is tud nyerséggel elektromos autót gyártani.

Hamarabb, mint gondoltuk

A VW Csoport vezérigazgatója, Herbert Diess a VW éves közgyűlésén arról beszélt, hogy a vállalat korábban úgy kalkulált, hogy két-három éven belül válhat nyereségessé az elektromos autók gyártása. Most viszont már úgy látják, ez a fordulópont hamarabb fog bekövetkezniszámolt be róla a Reuters.

A német vállalat tavaly mintegy 450 ezer teljesen elektromos autót adott el a világon, és ezzel a Tesla mögött a második legnagyobb nyugati villanyautó-gyártó lett – ha a csak Kínában elérhető modelleket gyártó vállalatoktól eltekintünk.

Hatalmas volt a növekedés a konnektoros autók világpiacán – itt a 2021-es Top 20

Diess az elmúlt csütörtökön arról beszélt, hogy nem is csak egyszerűen nyereséges lesz hamarosan a villanyautó-gyártásuk, de a haszon hamarosan összemérhető lesz a belsőégésű motoros modelleken keresett pénzzel.

Idén már 800.000 tisztán elektromos meghajtású autó legyártása a céljuk, jövőre pedig 1,3 milliót céloznak meg. 2025-re a cél a Tesla beelőzése.

A témához kapcsolódóan azonban a vállalat beszerzési igazgatója arra figyelmeztetett, hogy a nyersanyagárak növekedésével az autók árának további emelkedése várható.

Két gyakran felmerülő pletykát, illetve kész tényként kezelt tervet is igyekeztek tisztába tenni a részvényesek rendes közgyűlésén.

Az egyik a Porsche önálló tőzsdei megjelenése, amellyel most úgy számolnak, hogy az a negyedik negyedévben történhet meg.

A másik pedig a cégcsoport Forma-1-es belépése. Ennek kapcsán a Porsche és Audi márkák merültek fel, tehát a vállalat a hírek szerint két csapat indításával tervez. A hónap elején Diess azt nyilatkozta, hogy megoszlottak a vélemények a menedzsmenten belül arról, hogy lenne-e ennek értelme, de végül a számok azt mutatták, hogy a vállalkozás pénzt termelne a cégnek, így a cégvezető szerint elfogytak az ellenérvek. A Reuters egyébként úgy értesült, hogy az Audi a McLarenbe szállhat be 500 millió euróval, a Porsche pedig a Red Bullal kötne hosszú távú megállapodást – a tavalyi világbajnokságban második helyet elérő csapat motorszállítója évekig a Honda volt, de a japánok már bejelentették, hogy kivonulnak, így most egy átmeneti állapot van, aminek megnyugtató lezárása lehetne a német sportmárka belépése. Most viszont Oliver Blume, a Porsche igazgatója azt mondta, hogy bár a VW Csoport vezetősége jóváhagyta a lépést, a márka maga még nem hozta meg a végső döntést.

Igaz az összeesküvés elmélet: halálra keresik magukat az autógyártók

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.