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
auto
2024. 04. 23. kedd

250 milliárd jent, átszámítva mintegy 715,5 milliárd forintot fordít a következő öt év alatt az elektromobilitás felgyorsítására a Subaru – a japán autógyártó a hibrid és tisztán elektromos modellek arányát kívánja növelni globális eladásain belül olyannyira, hogy 2030-ra az összes értékesítésének legalább 40%-át ilyen elektromosított hajtásláncú modellek tegyék ki. Ennek a beruházásnak a része egy vadonatúj autógyár Japánban, amely kizárólag tisztán elektromos modelleket fog termelni. A terveket csütörtökön, a 2022-es pénzügyi év eredményei mellett jelentette be a vállalat.

Az új létesítmény valamikor 2027 után kezdi meg a termelést a vállalat Gunma prefektúrában található fő gyára közelében, és évi több tízezer jármű gyártásának ad majd otthont. Ez lesz az ország legelső, kifejezetten villanyautók gyártására tervezett autógyára.

A Subaru csütörtökön nyitotta meg a rendelést egyetlen globálisan értékesített tisztán elektromos modelljére, a Solterrára. Ez a modell a Toyota E-TNGA padlólemezét használja, és a gyártásáért is a Toyota felelős a motomachi gyárában Nagoja közelében, a bZ4X SUV gyártósorán. A Toyota villanyautójának piaci bevezetése egyébként szintén május 12-én kezdődött Japánban, de a szabadidő-autó csupán lízingre érhető el.

Subaru Solterra

A Subaru leendő villanyautógyára globális exportra is termel majd, de az egyelőre nem tudni, hogy milyen modellek készülhetnek a létesítményben. Tomomi Nakamura vezérigazgató a konferenciahívásban megjegyezte, hogy nagy nyomás helyeződik a vállalatra, hiszen az autópiac radikálisan megváltozott az elmúlt esztendőkben:

„Két-három évvel ezelőtt az amerikai kereskedők még egyáltalán nem kérdezősködtek az elektromos autókról. Az elmúlt évben azonban az érdeklődés hirtelen megnőtt.”

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.