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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Brutális tempóban növekszik a Kínában gyártott elektromos autók piaci részesedése Európában. Míg 2019-ben a villanyautók fél százaléka érkezett Kínából, tavaly már 14,7%, az idei év első negyedévében pedig 18,7%-ra nőtt az arány – foglalta össze az insideevs.com. Egyelőre persze nem a nehezen kimondható nevű, Európában ismeretlen márkák dominálják a piacot, bár egyre több ilyen is megjelenik. A legnagyobb gyártó, amely Kínából szállít Európába a Tesla (az Európában eladott Teslák 52%-a Kínából érkezett), második a Dacia, harmadik az MG, negyedik a Polestar, ötödik pedig a BMW.

Újra áramlik a fűszer – 9000 Tesla indul Európa felé

2019-ben az Európában eladott legtöbb elektromos modell az Egyesült Államokban készült, a második a német, harmadik pedig a francia gyártás volt. 2020-ban a top3 ország nem változott, a sorrend azonban Franciaország, Németország és Amerika lett, Kínából csak az autók 3,5%-a érkezett. 2021-ben hirtelen felugrott a kínai gyártás aránya a második helyre Németország és Franciaország közé ékelődve. 2022 első negyedévében Dél-Korea leszorította Franciaországot a harmadik helyre.

Az előző évben Európában összesen 1,2 millió elektromos személyautót regisztráltak, amelyből 175.700 példányt gyártottak Kínában, melynek közel felét a Tesla adta. Dacia Springből 27.876 példányt értékesítettek, amely 16%-át teszi ki a Kínában gyártott, Európában eladott autóknak. A jelenleg kínai tulajdonban lévő brit márka, az MG (amely már Magyarországon is megjelent), összesen 52.000 autót értékesített Európában (nem meglepő módon ebből több mint 30 ezret az Egyesült Királyságban). A márka legnépszerűbb elektromos modellje az MG ZS EV volt 2021-ben, amelynek eladásai 15.000 fölé szöktek, így a kisebb példányban eladott MG 5 EV-vel együtt harmadik helyen állnak a kínai gyártók sorában (13%).

Gyönyörű kabriót villantott a Polestar

A Polestar alig marad el az MG-től, 12%-ot hasított tavaly a márka az Európában eladott kínai villanyautók tortájából, 20.949 autós értékesítéssel. Ami sokak számára talán a leginkább meglepő, hogy a BMW is elhozott kb. 9%-ot a 175.700 db Európában eladott, Kínában gyártott autóból.

A BMW-től egy nagyságrenddel lemaradva következnek az ismertebb kínai márkák, mint az Aiways, a BYD, az Xpeng, a Maxus (melynek kisteherautóit Magyarországon is egyre gyakrabban látni az egyik futárcég flottájában).

Magyarországon is kaphatók lesznek a kínai MG autói

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.