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
auto
2024. 04. 20. szombat

Új generációs szilícium anódos akkumulátortechnológiát kap a Mercedes-Benz G osztályának tisztán elektromos változata – jelentette be a német prémium autógyártó tegnap. Az anódokat az akkumulátoranyagok fejlesztésével foglalkozó, 2011-ben alapított Sila fogja szállítani, amelynek 2019. óta a Mercedes-Benz az egyik legnagyobb befektetője.

Az autógyártó által közzétett információk szerint az innovatív technológia a jelenleg kapható, ugyanazon formátumú hagyományos lítiumion-akkumulátorokhoz képest 20-40%-os volumetrikus energiasűrűség-növekedést hozhat, és akár 800 Wh/l-nél is többet kínálhat a cellák szintjén. Ezáltal ugyanakkora helyen több energiát tárolhat az akku, ami jelentősen megnöveli az autó hatótávolságát.

Nyolcszorosára nőtt az akkupakkok volumetrikus energiasűrűsége 12 év alatt

Az első modell, melybe beszerelik a Sila anódjával szerelt cellákat, a tisztán elektromos G osztály lesz a tervek szerint az évtized közepén, de a Sila technológiája csupán egy opcionális választás lesz azoknak, akik nagyobb hatótávolságú változatot szeretnének a modellből. A luxusterepjárót egyébként 2021 őszén mutatta be a Merci tanulmányautóként, és legkésőbb 2025-ös megjelenést vetített előre neki.

Megmutatták a Terminátor autóját

A Sila anódját 100%-ban megújuló energia felhasználásával állítják majd elő a vállalat új Washington állambeli létesítményében. Amennyiben a szilíciumot a grafit teljes helyettesítőjeként alkalmazzák, a gyár évi 10 GWh anód gyártására lesz képes, részleges helyettesítőként pedig akár 50 GWh anód is készülhet, ami mintegy félmillió villanyautó akkumulátorához lehet elegendő. Hosszú távon a létesítmény gyártókapacitása akár a 15-szörösére is nőhet.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.