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
auto
2024. 04. 20. szombat

Új Volkswagen-gyárban indították el villanyautó sorozatgyártását

elektromos autó

A Volkswagen bejelentette, hogy elindult az ID.4 típusú teljesen elektromos meghajtású szabadidő-autójának szériagyártása az emdeni létesítményben, amelyet egy körülbelül egymilliárd eurós beruházásból, két év leforgása alatt készítettek fel villanyautók gyártására. A közel 8000 főt foglalkoztató alsó-szászországi gyár a második helyszín Németországban és Európában Zwickau után, ahol ez a modell készül, emellett Kínában Anting és Foshan városában szerelik össze a két kínai piacra szánt változatát, valamint az amerikai Chattanoogában is gyártásba fog menni 2022 őszén. Emdenben 2021 novembere óta előszériában készült az ID.4.

Az emdeni gyár abban különbözik a zwickauitól, hogy itt még nem állították le a belsőégésű motoros járművek összeszerelését, továbbra is itt készülnek ugyanis a Passat és az Arteon modellek. 2023-ban viszont újabb villanyautóval gazdagodnak az itteni gyártósorok: elindul majd az Aero B gyártása.

Egy VW-gyárban már csak villanyautó épül, felkészül a következő

A Volkswagen az alsó-szászországi tartományt Németország elektromobilitási központjává szeretné alakítani, ehhez 2026-ig 21 milliárd eurót fordít fejlesztésekre. Hannoverben például még idén megkezdődik az ID. Buzz gyártása, 2023-tól pedig Wolfsburgban is gyártani fogják az ID.3-at. Az elektromos új generációját jelentő Trinity sorozatgyártása 2026-ban kezdődik a VW fő létesítményében. Emellett a MEB padlólemez akkumulátorrendszerét és más elektromos alkatrészeket előállító Braunschweig, Salzgitter, és Kassel is bővülésnek néz elébe.

A VW 2025-re leelőzi a Teslát

Az emdeni üzem átalakítása során hat új gyártócsarnok, és öt új szállítóhíd és logisztikai épület létesült összesen mintegy 125.000 négyzetméteren. A munkaerő átképzésében sokat számított a zwickaui gyár során szerzett tapasztalat, 2020 eleje óta több mint 400 emdeni alkalmazottat rendeltek át a már kizárólag villanyautókat gyártó üzembe, hogy felkészüljenek az elektromos járművek gyártására.

Az ID.4 sorozatgyártása Emdenben 2022 végére napi maximum 800 darabos ütemben fog történni, a Volkswagen azonban hangsúlyozza, hogy ez függ az alkatrészek rendelkezésre állásától. Az elektromos SUV egyébként a márka, és az egész vállalatcsoport legnépszerűbb modellje: 2021-es piaci bevezetése óta 163.000 példány fogyott belőle. Jelenleg további mintegy 73.000 rendelés van rá világszerte a gyártó közlése szerint.

Volkswagen: gyakorlatilag kifogytunk elektromos autókból

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.