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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Drive Tesla Canada, amely neve ellenére általában elég jól informált európai ügyekben, úgy tudja a Teslának le kellett állítania azon autók kiszállításait, amelyekhez megrendelték az Enhanced Autopilot (EAP), vagy Full Self Driving (FSD) csomagokat.

A kocsik most egy szoftverfrissítésre várnak, hogy még jobban lekorlátozzák a funkcióikat.

Túl sokat tud

Az oldal értesülései szerint a kiszállítások leállítása valószínűleg kapcsolódik a német közlekedési hatóság vizsgálatához, amely kifogásolta, hogy a Navigate on Autopliot funkció segítségével az autók önmaguktól el tudják hagyni az autópályát a kívánt lehajtónál.

A Tesla Autopilot szolgáltatásának alapkivitele, amely szériafelszereltség minden autóban, alapvetően egy távolság és sebességtartó automatika, fejlett sávtartó képességekkel. Az EAP, illetve FSD funkciók már feláras extrák, és többek között ehhez azt teszik hozzá, hogy autópályán a jármű önműködően sávot tud váltani, illetve le tud hajtani a megfelelő kihajtón.

A kék sávhatárolók  és a kék alapon fehér kormány ikon jelzik, hogy aktív az Autopilot széria kivitele.

Az amerikai kiadásokkal szemben az európai változat az EU idevágó szabályozásai miatt már ma is erősen korlátozott. Minden sávváltáshoz a sofőr jóváhagyása szükséges, ráadásul a kormányt még ilyenkor is csak korlátozott szögben forgathatja el az autó önmagától és a művelet végrehajtására is jóval kevesebb idő engedélyezett.

Hogy pontosan mi nem tetszik a németeknek azt nem tudjuk, de meg nem erősített vásárlói visszajelzések alapján az autópálya kihajtó önműködő használatát kifogásolhatják és egy szoftverfrissítéssel ezt most ki kell kapcsolni, mielőtt az autókat forgalomba állíthatják.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.