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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

ID.7 Tourer néven jöhet a Volkswagen Passat kombi elektromos utódja

elektromos autó

A Volkswagen bejegyeztette az ID.7 Tourer nevet, amely arra utal, hogy ezen a néven érkezhet 2024-ben az ID.Space Vizzion tanulmány sorozatgyártású változata – írja az Auto Motor und Sport.

A SUV divat ellenére Európában még mindig sokan kedvelik a kombi formát. Elektromos hajtással jelenleg kizárólag a kínai MG EV 5 kapható ilyen kialakítással, de a 2019-es bemutató óta tudjuk, hogy a Volkswagen csoport MEB padlólemezre épülő modelljeinek sorába is érkezik majd egy tágas kombi.

Természetesen szedán változata is lesz a Passat kategóriába érkező villanyautónak, amelynek alapját az ID.Vizzion tanulmány adja. Valószínűleg Európában ez a modell az ID.7 nevet kapja majd.

A sorozatgyártásra Aero és Aero B kódnéven készülő modellről néhány lesifotót is láthattunk már a tanulányautókon kívül.

Lesifotókon a Volkswagen elektromos szedánja

A műszaki jellemzőkre egyelőre a már piacon lévő MEB padlólemezes modellek és a két tanulmány specifikációi alapján következtethetünk.

A VW ID.Space Vizzion tanulmány akár 590 kilométeres WLTP hatótávot ígér, amelyhez a MEB platformos járművekből már jól ismert 82 kWh bruttó (77 kWh nettó) kapacitású akkumulátor adja az energiát. Az összkerekes változat rendszerteljesítménye 250 kW (205 kW-os hátsó és 75 kW-os első motorokkal), amely 5,4 másodperces 100-ra gyorsulást jelent. A jó hatótávhoz a kedvező légellánállási tényező mellett a SUV modelleknél alacsonyabb építési mód is hozzájárulhat.

Az ID.Vizzion tanulmányba, azaz a lépcsőshátú testvérbe nagyobb, 111 kWh-s akkut zsúfoltak, amely akár 665 km-es hatótávhoz is elegendő lehet. A szedán hátsó motorja valamivel gyengébb, 150 kW-os, így a rendszerteljesítmény is csak 225 kW, amely 6,3 másodperces 100-as sprintre és 180 km/h-s végsebességre elegendő.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.