A General Motorstól folyamatosan érkeznek az ígéretek és bejelentések arra vonatkozóan, hogyan állnak át teljesen elektromos autók gyártására és veszik fel a versenyt a Teslával, de kifejezetten az immár közel 120 éves Buick márka jövőjét illetően eddig nem sok tervről hallhattunk. A Buick a GM prémium márkája, mely a luxus szintjeit tekintve egy lépcsőfokkal a Cadillac alatt helyezkedik el. A márka különösen népszerű Kínában – a General Motors 2021-ben összesen 2,9 millió autót adott el a kínai piacon, ebből majdnem 820.000 példány a Buick emblémáját viselte. Eközben az Egyesült Államokban csak körülbelül 182.000 autója talált gazdára. A márka kínai portfóliójában már több villanyautót is találunk, Amerikában egyelőre egyet sem forgalmaz a Buick. A SAIC és GM által közösen gyártott Buick Velite 6 egyike a márka kínai villanyautóinak. Forrás: Buick Tegnap azonban a vállalat bejelentette, hogy megkezdődik az amerikai portfólió elektromosítása, és az évtized végére egy teljesen elektromos kínálatot mutat fel a Buick. A cég villanyautói az Electra terméknévcsalád alatt kerülnek piacra, az első 2024-ben érkezik, és minden bizonnyal a 2020-ban bemutatott Electra tanulmányból kel életre. Ilyen egy 21. századi Buick Electra A márka átalakulását egy új embléma is jelöli, 1990 óta ez az első nagyobb változtatás a három pajzsot ábrázoló logón. A Buick az elektrifikációs törekvéseinek nyomatékosítására egy magával ragadó elektromos koncepcióautóról is lerántotta a leplet, amely a Wildcat EV nevet viseli, és a márka készülő villanyautóinak dizájnnyelvezetét tárja elénk. A 2+2 kialakítású kupét úgy építették fel, hogy olyan futurisztikus funkciók platformja legyen, mint a mesterséges intelligencia, a biometria, és az aromaterápia. A jármű képes érzékelni a vezető pulzusszámának emelkedését, és automatikusan módosítja a beállításait, hogy megnyugtassa őt. Például, amikor a Zen mód be van kapcsolva, elhalványítja az utastér világítását, eloszlatja a nyugtató aromaterápiás illatokat és aktiválja a masszírozó üléseket. Mivel az autót csak a kamerák elé, és nem az utakra tervezték, műszaki adatokat sem osztott meg a Buick, de ha egyszer gyártásba is menne a luxusautó, nagy valószínűséggel a General Motors Ultium padlólemeze és akkurendszere kerülne bele, ahogyan a két év múlva megjelenő Electrával is történik. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!