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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Hivatalos: hamarosan BYD aksik kerülnek a Teslákba

elektromosautó-akkumulátor

A pletyka már majd’ egy éves, most viszont hivatalos forrásból erősítették meg.

Pengék lesznek a Teslák is

A BYD itthon elsősorban talán elektromos buszairól ismert, de a vállalat az egyik legnagyobb kínai villanyautó gyártó. 2021-ben közel 600 ezer elektromos és hibrid járművet értékesítettek a hazai piacon.

A vállalat azonban saját akkumulátorokat is gyárt, az egyik legújabb fejlesztésük pedig a Blade, azaz penge fantázianévre keresztelt LFP akku, amelyről itt írtunk részletesebben:

Ez az aksi nagyon penge

A vállaltról régóta beszélik, hogy szeretne beszállítója lenni a feneketlen akku-éhségéről ismert Teslának – bár a két cég valamilyen szinten versenytárs, az amerikai márka inkább a prémium piacra fókuszál. Tavaly októberben számoltunk be róla először egy helyi lap nyomán, hogy a két cég állítólag szerződést is kötött.

Újabb beszállítója van az LFP akkus Tesláknak

Hogy eddig nem láttuk a kínai vállalat aksijait a Teslákban, azzal kapcsolatban az a hír járja, hogy a vállalat mindezidáig nem tudta teljesíteni az amerikai márka elvárásait a leszállított mintadarabokkal. Természetesen itt nem kell mindjárt rosszra gondolni, nem feltétlenül minőségi problémákról van szó, elképzelhető, hogy a Tesla valami olyan műszaki paramétert, vagy árszintet, esetleg gyártási minimum darabszámot írt elő, ami nem ment azonnal a kínai partnernek.

Most viszont a CNEVPOST kínai villanyautós oldal arról számolt be, hogy a BYD igazgatója Lian Yubo tulajdonképpen megerősítette a szerződés tényét egy interjúban.

Yubo egy újságírói kérdésre válaszul nagyon elismerően nyilatkozott a Tesláról, annak ellenére, hogy a riporter azt emlegette fel, hogy Elon Musk a múltban azt mondta, a BYD autói elég csúnyák. A kínai vállalat vezetője viszont úgy válaszolt, hogy a Tesla egy nagyon sikeres vállalat, amit cége tisztel, csodál, és tanulni akar tőle.

Elon Muskot a barátjának  – vagy a BYD barátjának –  mondta, és hozzátette: hamarosan akkumulátorokat fogunk szállítani neki.

A Tesla, illetve Musk részéről nem érkezett hivatalos reakció a nyilatkozatra, de nem valószínű, hogy a BYD vezére a levegőbe beszélt.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.