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
auto
2024. 04. 16. kedd

Indukciós autótöltőket fejlesztő cégbe vásárolta be magát a Siemens

25 millió dollár befektetésével kisebbségi részesedést szerzett a Siemens a vezeték nélküli elektromosautó-töltés egyik vezető vállalatában, az amerikai székhelyű WiTricity-ben. A Siemens számításai szerint az indukciós töltőberendezések piaci értéke 2028-ra eléri a 2 milliárd dollárt Európában és Észak-Amerikában, az új együttműködés azt a célt szolgálja, hogy közösen áthidalják az elektromos személy- és könnyű haszongépjárművek vezeték nélküli töltésének globális szabványosításában tapasztalható hiányosságokat, lehetővé tegyék a járművek és az infrastruktúra közötti átjárhatóságot, valamint támogassák a piacra jutást. Emellett a felek együttműködnek a vezeték nélküli töltőrendszerek műszaki fejlesztésének előmozdítása érdekében.

Forrás: Siemens

Az indukciós töltés lényege, hogy a földre vagy a földbe szerelt töltőpad energiát ad át az akkumulátornak az elektromos jármű aljára rögzített fogadótekercsen keresztül. Nincsenek mozgó alkatrészek vagy fizikai csatlakozó, ehelyett egy mágneses mező továbbítja az energiát a töltőlap és a jármű tekercse között, amikor a jármű a töltőpad felett van. Mindez teljesen automatikusan történik, azaz a sofőrnek kiszállnia sem kell az autóból. A rendszer rezonáns indukciót használ a töltő és a vevő között annak érdekében, hogy nagy hatékonyságot biztosítson különféle hasmagasságon, az alacsonyan fekvő sportautóktól a SUV-kig. Az eddig fejlesztések tanulsága szerint a vezeték nélküli töltés hatásfoka nem alacsonyabb, mint a vezetékesé.

Ezeket az elektromos taxikat már nem kell hálózatra dugni

A WiTricity számos kísérleti projekthez biztosítja a töltőtechnológiát, nemrég pedig bejelentette, hogy hamarosan kereskedelmi forgalomba hoz egy olyan csomagot, amellyel bizonyos autótípusokat alkalmassá lehet tenni indukciós töltésre.

Tömegek számára lesz elérhető hamarosan a vezeték nélküli autótöltés

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.