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
auto
2024. 04. 19. péntek

Ausztriában gyártják majd a BMW Csoport új elektromos hajtásrendszerét

elektromos autó

2025-től az ausztriai Steyr városában található létesítményében fogja majd fejleszteni és gyártani elektromos hajtásrendszerének következő generációját a BMW Csoport. A müncheni központú vállalatcsoport 2030-ig körülbelül egymilliárd eurót fektet be a létesítmény fejlesztésébe és bővítésébe, ahol évente több mint 600.000 darab hálózatról tölthető hajtásláncot állítanak majd elő.

Az osztrák létesítmény a BMW Csoport legfontosabb motorgyára, ma már minden második új BMW-t és MINI-t olyan belsőégésű erőforrás hajt, amely Steyr városában készült. Az, hogy itt gyártják majd a 2025-től piacra kerülő új generációs villanyautók hajtáslánc-technológiáját, Alexander Susanek, az üzem ügyvezető igazgatója szerint a legfontosabb mérföldkő lesz az 1979-es alapkőletétel óta. Az elektromos rendszerek mellett a BMW nem tervezi leállítani a belsőégésű motoros hajtás gyártását sem, de 2030-ra már a 4400 fős munkaerő közel fele az elektromos technológián fog dolgozni.

Az innovatív, mélyen integrált hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák összes fő alkatrésze Steyr városában készül majd: a rotor és az állórész, a váltó, az inverter és a közös ház is. Ezeket két új gyártósoron építik majd össze, az üzem teljes gyártóterülete összesen mintegy 60.000 négyzetméterrel bővül.

A létesítmény gyártásfejlesztésébe mintegy 710 millió eurót invesztál a BMW, a technológiafejlesztő részleg pedig körülbelül 230 millió eurós beruházásból fejlődik. Az üzem 700 fejlesztőmérnökének egyharmada már most is az elektromos mobilitás területén dolgozik, 2030-ra ez az arány mintegy 90 százalékra nő.

Az iFACTORY alapelveit követve a fenntarthatóságra is nagy figyelmet fordítanak, így 2025-től a Steyr városában működő üzem teljes egészében megújuló energiaforrásokból nyeri majd ki a működéséhez szükséges összes energiát – zöldenergia hasznosításával és regionális biomasszából származó hő felhasználásával.

Az üzemnek egyébként nem ez lesz a belépője az elektromobilitásba, hiszen itt készül a jelenleg használt, ötödik generációs eDrive kompakt vázszerkezete is.

Ausztriában gyártják az elektromos BMW-k újdonságát

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.