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
auto
2024. 04. 23. kedd

A német Tesla-gyár fontos mérföldkőhöz érkezett, de a gyártás volumene egyelőre elmarad a várakozásoktól.

Az 1000 az új 5000

Amikor anno a Model 3 gyártásának első 9 hónapjában a cég megjárta a poklot, a fő céljuk az volt, hogy valahogy elérjék a heti 5000-es darabszámot – ez végül 2018 nyarán sikerült. Persze ezek a rekordok már rég megdőltek, a legfrissebb hírek szerint például Sanghajban már napi 3000 darab Model 3 és Y készül, Fremont pedig több autót gyárt, mint az üzem régi tulajdonosai, a GM és a Toyota alatt bármikor.

Berlinben a kicsit is megbecsülik, a gyár ugyanis most érte el a heti 1000 darabos gyártási tempót.

Egyes becslések szerint eddig nagyjából 9000 Model Y hagyta el a gyárat, ami nagyjából a fele annak, amit a Giga Sanghaj produkált a Model 3, illetve a Model Y gyártásnak első három hónapjában. Így bár a rekord szép és jó, valószínűleg a cég vezetése is többet remél az európai gyártól.

Berlin mellett Grünheide városában jelenleg kizárólag a Model Y Performance változata készül fekete és fehér színekben, de a hírek szerint pár hete átálltak a két műszakos termelésre, és folyamatosan bővül  a gyártósorok és berendezések száma. A kiszivárgó információk alapján nyáron átváltanak a helyben készített motorok használatára is, és még idén beindul a 4680-as akkucellák termelése. A német üzemet jelenleg a kínai testvérgyár látja el aksikkal és motorokkal.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.