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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Itt az új Peugeot, villanyautó is érkezik belőle

elektromos autó

Ma reggel bemutatkozott a 408, egy teljesen új modell a Peugeot kínálatában, amely formáját tekintve is egy vadonatúj fajnak számít, hiszen a városi terepjárók megemelt, stabil kiállását ötvözi a ferdehátúak dinamikus sziluettjével, megfűszerezve egy kis kupés sportossággal. Az 1,48 méter magas, 4,69 méteres hosszúságú, 2,79 méteres hosszú tengelytávra épülő újdonság tervezésénél fontos szempont volt, hogy úgy teremtsék meg a tágas utasteret, hogy közben viszonylag kompakt és aerodinamikus maradjon az autó.

A Peugeot 408-as 188 mm lábteret kínál a második üléssorban, a csomagtartóban pedig 536 liter szabad hely áll a vásárlók rendelkezésére, ami a hátsó ülések lehajtásával 1611 literre növelhető. Ez viszont csak a benzines változatra igaz, az elektromos üzemben is használható típusoknál 471/1545 literrel kell beérni.

A modell 2023 elején érkezik a piacra, gyártani Mulhouse-ban, Franciaországban fogják Európának, később Kínában is beindítják a gyártósorait. Kezdetben háromféle hajtáslánccal lesz kapható: 133, illetve 165 kW teljesítményű plug-in hibridként, valamint hagyományos, benzines erőforrással. Mindkét konnektoros típusba 12,4 kWh akkumulátor kerül, de a hivatalos elektromos hatótávról egyelőre nincs információ. A fedélzeti töltő teljesítménye 3,7 kW, opcionálisan 7,4 kW-os is kérhető – utóbbival kevesebb mint másfél óra alatt feltölthető az aksi egy 32A-es fali töltőről.

A piaci bevezetést követően néhány hónappal tisztán elektromos változatban is megjelenik a jármű, és bár erről egyelőre nem árul el műszaki adatokat a gyártó, valószínűleg a Stellantis csoport jól ismert 100 kW teljesítményű hajtásrendszerére számíthatunk az e-408-ban is.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.