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
auto
2024. 04. 19. péntek

Immár álcamatrica nélkül, a Goodwood Festival of Speed rendezvényen mutatkozott be a közönség előtt a Porsche GT4 ePerformance, az a villanyautó, amely a Mission R tanulmány alapján készült, és minden bizonnyal a sorozatgyártásba készülő elektromos Caymant vetíti előre.

Tesztelik az elektromos Porsche Caymant

Az angliai fesztivál az első állomás a jármű világkörüli turnéján, amelynek célja, hogy bemutassa a koncepcióban rejlő, és a hozzá kapcsolódó versenyformátumok lehetőségeit a motorsport vásárlói csapatai, partnerei és döntéshozói számára a motorsport színterén.

„Már ismertem az autót a tesztvezetésekről. Rendkívül gyors és nagyon szórakoztató vezetni – pontosan így képzelem el a jövő elektromos meghajtású sportversenyautóját. Az aerodinamikáját a hatékonyságra tervezték, mert az autónak ki kell bírnia a teljes versenytávot. Mindazonáltal sokkal inkább a hagyományos körpályákon érzi otthon magát, semmint a Goodwoodhoz hasonló hegyi felfutókon, így a 45,50 másodperces idő és a második hely az összesített rangsorban megfelel a várakozásainknak” – mondta el az osztrák Richard Lietz, aki a villanyautót végigvezette a közel 1,9 kilométer hosszú pályán.

A hétvége leggyorsabb futamai egyébként az alábbi videón láthatók, az elektromos Porsche futama 8:18-nál indul. Nála egyedül a pici Batmobile tudott gyorsabb lenni.

A GT4 ePerformance a Mission R technológiai összetevőit tartalmazza és a 718 GT4 Clubsport modell alvázán alapul. A teljes villanymotor- és akkumulátortechnológia a 2021-es IAA kiállításon bemutatott versenytanulmányból származik, és akár 800 kW (1088 LE) maximális teljesítményt képes leadni. Az autó 30 percig, azaz a Carrera Kupa futamidejéig állandó 450 kW (612 LE) teljesítményt tud megtartani. A 900 voltos technológiának köszönhetően az akkumulátor töltöttségi állapota (SoC) maximális töltési teljesítmény mellett körülbelül 15 perc alatt 5-ről 80 százalékra nő.

A Porsche GT4 ePerformance versenyabroncsai 53 százalékban bioalapú vagy újrahasznosított anyagokból készünek, és a Michelin szállította őket. A fenntartható forrásból származó alapanyagok között szerepel a természetes gumi és a korom is, amelyeket az Enviro partnercég által megvalósított speciális feldolgozási módszerrel nyernek vissza a használt gumiabroncsokból.

A jármű Angliából Németországba utazik megünnepelni a lipcsei gyár 20. évfordulóját, az itt található 3,7 kilométeres tesztpályán augusztus 20-án „lép fel”.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.