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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Hogy nem csak viszonylag fiatal autógyártóknak okoz fejtörést egy új gyár, vagy új modell bevezetése, arra jó példa a VW ID.4 amerikai gyártása. A típus próbagyártása 2021. augusztus 20-án indult a Tennessee államban lévő Chattanooga városában, azonban a szériagyártás megkezdése csak idén júliusban indulhat. Még ez is sikernek számít azonban, mivel a cég eredetileg őszre jósolta a gyártósorok felpörgetését.

Nagy reményeket fűznek hozzá.

Made in America

A Volkswagen amerikai gyárában azt tervezik, hogy év végére már havi 7000 ID.4 készülhet ebben az üzemben, amely annyiban mindenképp eltér majd az európai változattól, hogy az LG helyett az SK Innovation amerikai gyára szállítja a cellákat hozzá.

A típust már eddig is forgalmazták az USA-ban, de az import miatt kezdőára 41 ezer dollár volt, míg a remények szerint a helyi gyártás ezt 35 ezerig is csökkentheti. Jelenleg előszériás darabok készülnek, júliusban kezdődik a kereskedelmi forgalomba szánt autók összeszerelése, és szeptemberre várják a nagyobb darabszámú termelés beindulását.

Az első ID.4 az amerikai szerelőszalagon. Forrás: VW

Az ID.4 a cég legnépszerűbb elektromos terméke, amelyéből 2021-ben közel 120 ezer darab fogyott a világon.

Dezertőrök

A gyártás helyi beindítása kulcsfontosságú mozzanat a gyártó amerikai tervei kapcsán, azonban két kolléga távozása megnehezítheti ezt.

Az Automotive News arról számolt be, hogy nemrég távozott a cégtől Matt Rena, aki a VW of America elektromobilitásért felelős elnöke volt, valamint Dustin Krause, aki szintén ebben az üzletágban dolgozott, mint az emobilitás igazgatója. Mindkét szakember 2018-ban érkezett a Teslától, ahol a Model 3 bevezetésén dolgoztak, Krause pedig most a Reddwood Materials, akku újrahasznosító vállalat autóipari ügyfélkapcsolati igazgatója lett.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.