Egy ideje már nem csak mi, de olvasóink is unják, hogy az elavult osztályozási rendszerek miatt a szoftveres frissítéseket is visszahívásnak minősítik a hatóságok.
Most a Fordnál is van már egy ilyen példa.
Total Recall
A Ford F-150 Lightning sorozatgyártása alig két hónapja indult be, mégis, most úgy néz ki, hogy szinte az összes autót visszahívják. Az ok eléggé banális, a 20 és 22 colos kerekekkel szerelt példányok fedélzeti számítógépében ugyanis, hibásan, 2,4 bart adtak meg a kerekek ideális nyomásának, miközben a valóságban 2,8-at javasol a gyártó. Így a TPMS szenzor nem jelez hibát a két érték közötti tartományban, még akkor sem, ha a gumi ereszt.
Természetesen nem szeretnénk elbagatellizálni a hibás guminyomás okozta biztonsági kockázatot. Ha a szenzor nem jelez időben, későn kapcsolunk, hogy lassú defektünk van, sérülhet a felni, vagy szélsőséges esetben akár baleset is lehet a hiba következménye. Azonban ez az eset praktikusan még talán a biztonsági visszahívások között is alacsony kategóriába sorolandó, végül is nem esik le a kocsi kereke, ráadásul a Ford egy vezeték nélküli szoftverfrissítéssel javítani tudja a 2886 autót érintő hibát.
Aki nem akar kockáztatni, annak 20 perc alatt frissítik a kocsit a legközelebbi Ford-kereskedésben, aki pedig nem aggódik annyira, annak 30 napon belül automatikusan megérkezik a javítás az autójára.
Az ilyen és ehhez hasonló esetek visszahíváskénti megjelölésével alapvetően két probléma van. Az egyik, hogy sem az angol recall, sem a magyar visszahívás kifejezés nem fedi a valóságot, hiszen nem kell visszavinni a kocsikat a kereskedésbe egy alkatrész fizikai cseréjére. A másik, hogy a mindenre ráaggatott, túlhasznált kifejezés elértékteleníti azt, így a komoly problémákról szóló figyelmeztetéseket is átlapozza majd a nagyérdemű az újságok virtuális hasábjain, vagy az elektronikus postaládájában.
Visszahívás: se tesztvezetni, se átadni nem lehet az elektromos Ford Mustangot