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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Múlt hét pénteken legurultak a gyártósorról a BMW vadonatúj modelljének legelső példányai a dingolfingi létesítményben. A bajor autógyártó vállalat összesen 300 millió eurót fektetett a gyár átalakításába, ahol a 7-es sorozat hagyományos meghajtású típusai, és a tisztán elektromos i7 is ugyanazon a gyártósoron készülnek, mint ahol az 5-ös sorozatot, a 8-as sorozatot, és a tisztán elektromos meghajtású iX-et összeszerelik. Később a plug-in hibrid változat is csatlakozik a 7-es családhoz.

Az i7-es sorozatgyártásával Dingolfing újabb fontos szerepet kapott a BMW elektromos átállásában. Pontosan egy évvel ezelőtt a BMW iX sorozatgyártásának beindítását ünnepelte a vállalat ugyanitt, jövőre pedig a BMW 5-ös sorozat tisztán elektromos meghajtású modellváltozata is megérkezik – mondta el Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. 2022 végén már a várakozások szerint minden negyedik új BMW modell hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával gurul majd le a dingolfingi üzem gyártósoráról, ez az arány pedig a jelenlegi terveknek megfelelően az évtized közepére mintegy 50 százalékra nő.

A BMW azt is kiemelte, hogy az i7 hajtáslánc-technológiájának főbb alkatrészei – kiváltképp a nagyfeszültségű akkumulátor és a nagymértékben integrált tisztán elektromos meghajtás – ugyancsak Dingolfingban készülnek, nem messze a sorozatgyártást végző gyártósoroktól. Ezek az alkatrészek a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákra szakosodott kompetenciaközpontjában látnak napvilágot, a BMW iX, a BMW i4 és a BMW iX3 rendszereinek főbb alkatrészeivel együtt. A dingolfingi kompetenciaközpontban nemrégiben két új gyártósort állítottak rendszerbe, amelyeknek köszönhetően a létesítmény immár évente több mint 500.000 darab hálózatról tölthető új autó hajtáslánc-alkatrészeit tudja legyártani. A kompetenciaközpont 2020 elején mindössze 600 fős állománya eközben mára több mint 2300 fősre bővült.

A BMW i7-ből egyelőre az xDrive60 verzió elérhető, amely 400 kW (544 lóerő) maximális rendszerteljesítménnyel, 745 Nm nyomatékkal, 240 km/h végsebességgel, és mintegy 590-625 kilométer hatótávolsággal várja a rendeléseket. Az aksi DC hálózaton legfeljebb 195 kW teljesítménnyel tölthető, így 10 perc alatt mintegy 170 km-re elegendő elektromosságot képes felvenni. Részletesebben itt írtunk a modellről. A vásárlók idén ősztől vehetik át az új 7-es BMW-ket.

Bemutatkozott a BMW i7

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.