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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Két hétig nem készülnek autók a Giga Berlinben

Korábban már beszámoltunk róla, hogy júliusban a Tesla a berlini és a sanghaji gyárát is leállítja két-két hétre, hogy átalakítások után a korábbinál nagyobb tempóra kapcsolhassanak.

Most már megvan a pontos dátum és többet lehet tudni a konkrét tervekről is.

„Tesla-sokk”

A hírt a német bulvármédia a héten kapta fel, és „Tesla-sokk” címmel tálalta, mondván meglepetésre bezár az új gyár. Rendszeres olvasóinkhoz azonban valószínűleg nem kell most mentőt hívni, hiszen először májusban, majd múlt héten írtuk az átmeneti leállás tervéről. Most korábbi forrásunk, a Teslamag.de, ismét utánajárt, mit lehet tudni a helyszínen.

A leállást március óta tervezi a cég és korábban július elejére volt belőve, most végül jövő hét hétfő, július 11. lett a végső időpont. Úgy tudni, két hétig – mások szerint 11 munkanapon át – áll a termelés, és a munkások nagy része szabadságon lesz. Bár elsőre sokan nem értik, miért kell egy vadiúj gyárnak leállnia, ahogy arról már korábban is írtunk, egy-egy új modell termelésének felfuttatása, pláne új gyár beindítása, nem úgy működik, mint amikor otthon bekapcsoljuk a mikrót. Az elmúlt években számos vállalatnál láttuk, hogy eleinte viszonylag kis számban készülnek az autók, majd a folyamatok finomhangolása után ugrásszerűen emelik a tempót. Így volt ez a Teslánál is a kínai gyár esetén, csak talán már sokan elfelejtették, hogy ott sem havi 22 ezer kocsival indult a termelés.

A legfrissebb információk szerint a gyártás első három hónapja után a cég a tapasztalatok alapján átalakítja a folyamatokat, illetve a minőség-ellenőrzést is megerősíti az egyes munkafázisokon belül. A cél, hogy a jelenlegi 90 másodperc helyett csak ennek a felét töltsék az autók az egyes munkaállomásokon. Augusztustól a mostani heti 1000 autós gyártási tempó megduplázása a terv, amelyhez a következő hónapban, több hullámban jelentős mennyiségben bővül a munkaerő is. Egyesek ez alapján jelentették, hogy elindul a harmadik műszak, de egyelőre erről még nincsen szó, egyszerűen a gyártási tempó növelése igényli az extra munkaerőt.

A héten egyébként megkezdődött a gyár mellett futó főút kétszer két sávosra szélesítése is, amit az autógyártó finanszíroz, és átmenetileg dugókhoz vezetett a műszakok végén és kezdetén, de a jövő heti leállással ezek megszűnhetnek.

A Teslamag.de forrásai azt is megerősítették, hogy augusztustól mindenkinek 6%-kal emelik a fizetését a gyárban, kivéve a menedzsmenti tagjait, akik kimaradnak ebből.

Gyárbővítések: leáll Sanghaj és Berlin is

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.