PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Elárulta a Ford, hogy mennyi Mach-e készül

elektromos autó

A Ford Mustang Mach-e egy rendkívül fontos állomás a Ford elektrifikációs terveiben, hiszen az első, elektromosnak tervezett autójuk ráadásul a ma legnépszerűbb SUV szegmensben indul.

A vállalat most azt is elárulta, hogyan áll a típus gyártása.

Van még mit csinálni

A Ford elektromos SUV-ját 2020 végén kezdték gyártani, de a kiszállítások első nagyobb volumene 2021-re maradt. Tavaly nagyjából 50 ezret adtak el a típusból a világon. Az Észak-Amerikának és Európának szánt példányok a cég mexikói üzemében készülnek, de 2021 október közepe óta a kínai piacot a vállalat helyi gyára látja már el.

A vállalat tervei között az szerepel, hogy jövőre évi 270 ezer darabra növelik a gyártás ütemét, egyelőre azonban ennek kevesebb, mint a felénél, heti 2000-nél járnak.

A gyártási adatot a Ford új, emobilitásal foglalkozó Model e üzletágának egyik vezetője Lisa Drake osztotta meg, hozzátéve, hogy a gyártási kapacitásnál jóval nagyobb a kereslet, és a vásárlók érdeklődése nem lesz akadálya a vállalat 600 ezer darabos villanyautó gyártási terveinek.

Ford: van elég akkunk évente 600.000 villanyautóhoz

A cég az utóbbi időben a villanyautók, különösen pedig az akkumulátorok előállításához szükséges alapanyagok hiányára és árára panaszkodik, és nemrég azt is elárulták, hogy

a nyersanyagok beszerzési árának növekedése megette a Mach-e profitját, és az autó gyártása jelenleg nem nyereséges.

A helyzeten a sokkal olcsóbb, és nagyobb darabszámban rendelkezésre álló LFP akkuk gyártásának felfutása segíthet, a legfrissebb hírek szerint ugyanis a kínai CATL szállíthatja majd ezeket a Mach-e mellett az F-150 Lightning egyes változataihoz is. Az akkugyártó partner állítólag már egy amerikai gyár helyszínét is keresi, amely a Ford mellett a Teslának is szállíthat majd.

A Ford vezetője villanyautós árháborút jósol a 10 millió alatti kategóriában

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.