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
auto
2024. 04. 20. szombat

Van ahol már fél áron adják a Tesla önvezetést

elektromos autó

A Tesla ajánlási programjának megszűnése óta nem lépett semmi a helyébe, de úgy tűnik, hogy a cég Kínában új rendszert vezet be.

Az ajánlaton mindenki nyer.

Önvezetés féláron?

Az új kínai program mostantól a negyedév végéig, szeptember 30-ig él, és akkor lehet részt venni benne, ha használt Teslánkat cserélnénk újra az autógyártón keresztül.

Aki így tesz, az 50%-os kedvezménnyel vásárolhatja meg az FSD csomagot a kocsijához, ami jelenleg mindössze a jelzőlámpák és stoptáblák kezelését nyújtja az olcsóbb Enhanced Autopilot (EAP) opción felül, de az ígéret szerint, amikor elkészül, ezzel elérhető lesz a teljes önvezetés is.

A csereprogram keretében 15 ezer kilométernyi ingyen Supercharger használat és közel félmillió forintnyi ingyenes otthoni töltés is jár az autó mellé – őszintén megvallva ez a kettő valószínűleg jelenleg hasznosabb, mint az FSD bizonytalan ígérete.

Az FSD csomag jelenleg az autóhoz van kötve, így ha valaki megveszi azt, majd eladja a kocsiját, akkor a következő Teslájánál újra teljes áron meg kell vennie. Ezt különösen azok nehezményezik, akik már évekkel ezelőtt kifizették az extra árát, ami a mai napig is csak néhány plusz szolgáltatást nyújt a forgalomban, de az önvezetest még nem hozta el. Az érem másik oldala persze, hogy akik 20-60 milliót költenek egy autóra, azoktól elvárható, hogy értelmezni tudják a szerződés szövegét, az apróbetűs részt is.

Tesla Model Y átadó Kínában. Forrás: Tesla_Mania / Twitter

Akárhogy is, de azért az lenne korrekt, ha amennyiben az autó eladásáig az adott régióban nem teszi elérhetővé a cég a teljes önvezetést, akkor megadná a tulajdonosnak a lehetőséget, hogy a tisztán szoftveres opciót egy adott határidőn belül átvigye következő Teslájára. Erre egyelőre azonban még nincs lehetőség, a fenti megoldás viszont – legalábbis Kínában – a következő két hónapban egy kevésbé fájdalmas opciót nyújt a teljes ár ismételt kifizetéséhez képest.

A jelenlegi ajánlat persze a Teslának is kedvező, hiszen nemcsak elad egy újabb autót és megtart egy Tesláról váltó ügyfelet, de ismét pénzt kaphat a jelenleg limitált képességű FSD opcióért cserébe, ráadásul a használt Teslát is maga adhatja el, újabb nyereséget realizálva.

Kínában feltámadt a Tesla és megverte a teljes autópiacot

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.