PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Halálos tömegbalesetet okozott egy önvezető BMW?

elektromos autó

Súlyos, halálos kimenetelű balesetet okozott a BMW tesztflottájának egy autója Németországban. Az első hírek arról szóltak, hogy egy önvezető autó volt érintett, azonban az autógyártó ezt tagadja.

Mondjuk jelenleg mit lehet tudni.

Ellentmondó nyilatkozatok

Hétfő délután 17 óra magasságában, a B28-as országúton, Németország dél-nyugati részén Baden-Württemberg tartományban egy BMW iX elektromos SUV áttért a menetiránnyal ellentétes sávba, ahol frontálisan ütközött egy Citroënnel. A vétlen autó az ütközés következtében szintén az út rossz oldalán találta magát, ahol frontálisan ütközött egy Seat Alhambrával, amely azonnal kigyulladt. A balesetet okozó BMW ezután még egy Mercedes-Benz Vitoval is összeütközött, amelynek utasa, egy 33 éves nő életét vesztette. A balesetben összesen nyolcan sérültek meg, mindannyian súlyos sérüléseket szenvedtek.

A mentők négy mentőhelikopterrel és tíz mentőautóval vonultak a helyszínre, rajtuk kívül pedig 15 tűzoltóautó és 80 tűzoltó is részt vett a mentésben ami jól mutatja a baleset súlyosságát, kiterjedését.

A rendőrség nyilatkozata szerint egy elektromos önvezető tesztautó okozta a balesetet, amely a kocsin található feliratok alapján vált világossá a hatóság számára.

A BMW időközben azonban nyilatkozatot adott ki, amelynek értelmében a tesztautó csak kettes szintű vezetéstámogató rendszerrel volt felszerelve, amely esetében a gyártó szerint a felelősség a sofőré.

A bajor márka elismerte, hogy a kocsi a tesztflotta része, így folyamatosan adatokat gyűjt az önvezető rendszerek fejlesztéséhez, de  mint mondják ezeket a hármas szintű megoldásokat közúton még nem tesztelik.

A flotta egyébként esetenként a cég munkatársainak rendelkezésére áll privát célra is, így nem lehet kizárni, hogy a jármű nem szolgálatban volt – a cég még vizsgálódik az ügyben. Ezt az elméletet támasztja alá az is, hogy a kocsiban öten ültek, köztük egy másfél éves kisgyerek – elég nehéz elképzelni olyan szituációt, amikor egy tesztmérnök magával viszi a gyermekét munkavégzés, tesztelés közben.

Egyelőre azonban azt nem lehet tudni, tényleg a sofőr hibázott-e, vagy műszaki oka volt a balesetnek. Az anyagi kárt 180 ezer euróra becsülik, de tekintve, hogy egy jól felszerelt iX önmagában is tud közel ennyibe kerülni, nem lepődnénk meg, ha az összeg felfelé változna.

A címlapkép forrása: Focus.de / Twitter

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.